خبر هاآمریکاویزای سرمایه گذاری

مزایای سرمایه گذاری در آمریکا 

همان‌طور که می‌دانید، آمریکا بهترین سیستم اقتصادی دنیا را داشته و بهترین بستر برای سرمایه‌گذاری است، بنابراین هر کارآفرین و سرمایه‌گذاری آرزوی سرمایه گذاری در آمریکا را دارد تا بتواند به سود قابل توجهی دست یافته و یک زندگی مرفه را تجربه کند. 

سرمایه‌گذاری در آمریکا تنها به شهروندان این کشور خلاصه نمی‌شود و اتباع خارجی نیز می‌توانند سرمایه خود را به این کشور آورده و کسب و کار موفقی داشته باشند. به همین دلیل اداره مهاجرت آمریکا با چند ویزای سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند تا آنها مجوز اقامت در آمریکا را داشته باشند. 

برای آشنایی بیشتر با سرمایه گذاری در آمریکا و ویزاهای سرمایه‌گذاری این کشور، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

۲ دلیل مهم برای سرمایه گذاری در آمریکا 

سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا نه تنها به دلیل اقتصاد آمریکا بسیار اهمیت دارد، بلکه یکی از بهترین راه‌های اقامت در این کشور و در شرایطی رسیدن به اقامت دائم و شهروندی آمریکا است. این کشور رشد اقتصادی بالایی دارد و با وجود پایین بودن نرخ مصادره اموال بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران از جای جای دنیاست. 

اگر بخواهیم دو دلیل مهم برای سرمایه گذاری در آمریکا بیان کنیم این دو دلیل عبارت‌اند از: 

۱- قدرت و ثبات دلار آمریکا 

بسیاری از افراد برای حفظ ارزش دارایی خود، آن را تبدیل به دلار آمریکا می‌کنند، زیرا دلار آمریکا قوی و ثابت بوده و از ارزش دارایی فرد کاسته نخواهد شد. بنابراین افرادی که سرمایه خود را به طور مستقیم تبدیل به دلار می‌کنند، از مزایای زیادی بهره‌مند خواهند شد و از طرفی می‌توانند وارد یکی از قدرتمندترین بازارهای پررونق جهان شوند. 

۲- شفافیت دستگاه قضایی آمریکا درباره سرمایه‌گذاران خارجی

مورد بعدی در بحث سرمایه گذاری در آمریکا این است که تا زمانی‌که سرمایه‌گذار در آمریکا مرتکب جرم و جنایتی نشود، دولت و دستگاه قضایی این کشور، اموال او را مصادره نخواهد کرد و دولت آمریکا همواره در تلاش است تا از سرمایه‌های اتباع خارجی به نحو احسن حمایت کند. 

سرمایه گذاری در آمریکا
زندگی در آمریکا

مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا 

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در سرزمین فرصت‌ها آمریکا را دارند، به چندین روش می‌توانند این کار را انجام دهند. این روش‌ها عبارت‌اند از: 

  •  بازار سهام 

بازارهای سهام آمریکا از بزرگترین بازارهای دنیا هستند و از آنجایی که آمریکا قدرت بالای اقتصادی را دارد، این نوع سرمایه‌گذاری فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به سود است. 

  • خرید اوراق قرضه دولتی

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا، خرید اوراق قرضه دولتی است که مزایای زیادی داشته و امنیت بالایی نیز دارد، زیرا افرادی که با دولت کار می‌کنند، از خطر کلاهبرداری مصون هستند و نقد شدن این اوراق نیز به زحمت زیادی نیاز ندارد. 

  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک 

این صندوق‌ها به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که به جای خرید یک سهام واحد، یک سبد سهام را خریداری کنند و سهام هر صندوق نیز توسط مدیر صندوق انتخاب و اداره می‌شود و ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها تقریبا صفر است. 

  • حساب‌های پس‌انداز 

یکی از روش‌های معمولی، کم سود و بی خطر برای سرمایه گذاری در آمریکا افتتاح حساب پس انداز و واریز کردن سرمایه در این حساب است. 

  • املاک و مستغلات

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری درکشور آمریکا خرید ملک است که البته خرید ملک منجر به دریافت ویزا و اقامت در آمریکا نمی‌شود، اما می‌تواند یک نوع سرمایه‌گذاری و کسب سود باشد. 

  • کالاهای فیزیکی 

خرید کالا، طلا و نقره نیز می‌تواند یک نوع سرمایه‌گذاری باشد، البته خرید کالا برای سرمایه‌گذاری چندان رایج نیست. 

  • ثبت شرکت 

یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا، ثبت شرکت در این کشور است که اتباع خارجی نیز می‌توانند با این روش سرمایه‌گذاری یکی از ویزاهای آمریکا را دریافت کرده و وارد خاک آمریکا شوند تا بیزینس خود را مدیریت کنند. 

قوانین مالیات در آمریکا 

افرادی که قصد سرمایه گذاری در آمریکا را دارند، باید با قوانین پیچیده مالیات این کشور نیز آشنا باشند. آمریکا دارای دولت‌‌های فدرال، ایالتی و محلی است و سیستم مالیاتی در این کشور به عوامل مختلفی مانند درآمد فرد، شرکت، املاک و دارایی‌‌های او و همچنین وضعیت اجتماعی فرد بستگی دارد. 

مالیات‌های متنوع آمریکا در ۳ دسته قرار دارند که این ۳ دسته عبارت‌اند از: 

۱- مالیات بر درآمد 

۲- مالیات بر درآمد دارایی 

۳- مالیات بر کالا 

و انواع مالیات نیز عبارت‌اند از: 

۱- مالیات بر درآمد 

۲- مالیات بر فروش کالا و خدمات 

۳- مالیات غیرمستقیم 

۴- مالیات حقوق و دستمزد

۵- مالیات بر دارایی

۶- مالیات بر املاک

۷- مالیات بر هدیه 

۸- مالیات بر شرکت‌ها 

۹- مالیات بر سرمایه 

بیشتر بخوانید: انواع روش های سرمایه گذاری در آمریکا 

سرمایه گذاری در آمریکا
کسب و کار در آمریکا

مهم‌ترین ویزاهای سرمایه گذاری در آمریکا 

اداره مهاجرت آمریکا برای اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری در آمریکا را دارند، ویزاهای متعددی را در نظر گرفته است که از مهم‌ترین ویزاهای سرمایه‌گذاری آمریکا می‌توان به ویزاهای زیر اشاره کرد. 

۱- ویزای E1

ویزای E1 ویزایی است برای افراد یا شرکت‌هایی که کشور آنها با آمریکا روابط تجاری دارد. این ویزا یک ویزای بازرگانی در صنایع مختلف است. 

۲- ویزای E2

یکی از بهترین ویزاها برای سرمایه گذاری در آمریکا، ویزای E2 آمریکا است که بسیار سریع‌تر از سایر ویزاهای سرمایه‌گذاری صادر می‌شود. دارندگان این ویزا می‌توانند همراه با همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال خود وارد خاک آمریکا شده و سرمایه‌گذاری خود را در این کشور انجام دهند. 

اعتبار این ویزا ۲ سال است و قابلیت تمدید به دفعات زیاد را دارد، اما این ویزا تنها به شهروندان کشورهایی داده می‌شود که کشور آنها با آمریکا دارای معاهدات تجاری هستند. 

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد ویزای e2

۳- ویزای EB5

ویزای eb5 یا ویزای طلایی آمریکا ویزایی است که منجر به دریافت گرین کارت و اقامت دائم این کشور می‌شود. حداقل سرمایه گذاری در آمریکا برای دریافت این ویزا ۹۰۰ هزار دلار (در مناطق محروم) با نرخ بیکاری بالا و ۱۸۰۰۰۰۰ دلار برای سرمایه گذاری در مناطق توسعه یافته آمریکا است. 

جمع‌بندی 

آمریکا کشور بسیار قدرتمندی از نظر سیاسی و اقتصادی است و دلار آمریکا یکی از باثبات‌ترین و قدرتمندترین ارزهای جهان است و همین باعث شده که اتباع خارجی به سرمایه گذاری در آمریکا فکر کنند. این افراد می‌توانند با یکی از ویزاهای سرمایه‌گذاری وارد خاک آمریکا شده و کسب‌وکار خود را در این کشور راه‌اندازی کنند. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا کمی درباره مزایای سرمایه گذاری در آمریکا صحبت کنیم. برای اینکه بیشتر با مهاجرت به آمریکا، بهترین روش‌های مهاجرتی و سریع‌ترین آنها آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

 

سوالات متداول 

۱- آیا خرید ملک در آمریکا منجر به دریافت اقامت دائم این کشور می‌شود؟

خیر، خرید ملک فقط یک روش سرمایه گذاری در آمریکا است و منجر به دریافت اقامت دائم آمریکا نمی‌شود. 

۲- کدام یک از ویزاهای سرمایه‌گذاری آمریکا مهاجرتی است؟

تنها ویزای eb5 یک ویزای مهاجرتی است. 

منبع
مهاجر

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا