خبر هاکانادا

آخرین اخبار مهاجرتی و دو برنامه جدید مهاجرتی کانادا 

در آخرین اخبار مهاجرتی کانادا، IRCC اعلام کرد که دو برنامه جدید مهاجرتی کانادا به صورت آزمایشی برای جذب مهاجران از پاییز امسال (پاییز ۲۰۲۴) اجرایی خواهند شد. هدف این دو برنامه که برای مهاجرت جامعه روستایی و همچنین مهاجرت جامعه فرانسوی زبان هستند، حمایت از رشد جمعیت در جوامع روستایی کانادا و همچنین گسترش زبان فرانسوی در کانادا است. 

هر دو این برنامه‌های مهاجرتی از ماه مارس سال ۲۰۲۴ اعلام شدند و گرچه هنوز تاریخی برای شروع آنها اعلام نشده است، اما طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود از پاییز همین امسال اجرایی شوند. 

برای آشنایی بیشتر با این دو برنامه جدید مهاجرتی ادامه این بخش می‌تواند برای شما مفید باشد. 

آشنایی با دو برنامه جدید مهاجرتی کانادا 

در مارس ۲۰۲۴، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC اعلام کرد که دو برنامه جدید مهاجرتی را به صورت آزمایشی در برنامه خود قرار خواهد داد. این دو برنامه مهاجرتی که با نام مهاجرت جامعه روستایی و مهاجرت فرانسوی زبانان به کانادا طرح‌ریزی شده‌اند، به صورت آزمایشی بوده و احتمال می‌رود تا ۵ سال ادامه داشته باشند و در صورت نیاز به برنامه‌های دائمی تبدیل شوند. 

طبق اعلام IRCC تا ۵۵۰۰ درخواست اقامت دائم در هر سال توسط این دو برنامه جدید مهاجرتی کانادا، بررسی و پردازش خواهند شد. 

این اداره همچنین توضیح داد که در مجموع ۱۵ جامعه مختلف برای رفع نیازهای اقتصادی و ارائه خدمات به تازه‌واردان انتخاب خواهند شد تا با IRCC در پذیرش مهاجر از طریق این برنامه‌ها همکاری کنند. 

این سازمان‌ها تا ۲ ژوئیه فرصت دارند که از طریق پرسشنامه درخواست خود را به IRCC ارائه دهند. 

دو برنامه جدید مهاجرتی کانادا
مهاجرت به کانادا

برنامه مهاجرت روستایی کانادا 

یکی از دو برنامه جدید مهاجرتی کانادا در سال ۲۰۲۴، برنامه مهاجرت جامعه روستایی است که یک جایگزین برای برنامه مهاجرت روستایی و شمالی RNIP است و هدف از این برنامه مهاجرتی توسعه اقتصادی منطقه بوده و مهاجرانی که با این برنامه به کانادا مهاجرت کنند، اقامت دائم این کشور را دریافت خواهند کرد. 

در واقع کانادا از طریق این برنامه سعی دارد از تازه واردانی که مهارت‌های لازم را برای پیشرفت اقتصاد منطقه دارند، حمایت کند. این افراد می‌توانند کارآفرینان یا سرمایه گذارانی باشند که به انتاریو و غرب کانادا مهاجرت کرده و به اقتصاد آن کمک می‌کنند. در مقابل دولت کانادا نیز وضعیت اقامت آنها را در این مناطق تثبیت خواهد کرد. 

البته هنوز هیچ جزئیاتی درباره معیارهای واجد شرایط بودن برای این برنامه از طرف اداره مهاجرت کانادا اعلام نشده است. 

برنامه مهاجرت فرانسوی زبانان به کانادا 

در اخبار منتشر شده اداره مهاجرت کانادا، یکی دیگر از دو برنامه جدید مهاجرتی کانادا، برنامه مهاجرت فرانسوی زبانان به این کشور است و IRCC تصمیم دارد با این برنامه به ترویج زبان فرانسه در خارج از استان کبک کمک کند. 

این برنامه به افزایش تعداد تازه واردان فرانسوی زبان به کانادا کمک خواهد کرد و از دیگر اقدامات IRCC این است که یک دسته اکسپرس اینتری برای افرادی که مهارت زبان فرانسه دارند، اضافه می‌شود. 

با اضافه شدن این دسته به سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری، انتظار می‌رود که ۳۰ درصد از قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری بر اساس این دسته‌بندی در سال ۲۰۲۴ بیشتر از هر رده دیگری برای نامزدهای این دسته باشد. 

بیشتر بخوانید: برنامه استانی ساسکاچوان 

جمع‌بندی 

دو برنامه جدید مهاجرتی به برنامه‌های مهاجرتی کانادا اضافه می‌شود. این دو برنامه که برای جامعه روستایی و همچنین افزایش فرانسوی زبانان طراحی شده‌اند، هر دو به صورت آزمایشی بوده و احتمالا از پاییز ۲۰۲۴ اجرایی خواهند شد. 

هدف از این دو برنامه افزایش جمعیت مناطق روستایی و رشد اقتصادی آنها و همچنین افزایش جمعیت فرانسوی زبان کانادا خارج از استان کبک است. برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات مهاجرتی به کانادا و سایر کشورهای دنیا با مهاجر همراه باشید. 

سوالات متداول

شرایط برنامه مهاجرتی مناطق روستایی کانادا چیست؟

هنوز اداره مهاجرتی جزئیاتی را برای شرایط این برنامه های مهاجرتی اعلام نکرده است.

آیا این دو برنامه منجر به اقامت دائم کانادا می‌شوند؟

بله، این برنامه‌ها مهاجرتی هستند و منجر به اقامت دائم کانادا خواهند شد.

 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا