خبر هاآمریکا

آخرین اخبار از سخت شدن پناهندگی آمریکا در ژوئن 2024

در ۴ ژوئن ۲۰۲۴، دولت بایدن اعلام کرد که در تلاش است تا با مسدود کردن مرزهای جنوبی از ورود غیرقانونی پناهجویان از مرکز مکزیک پیش‌گیری کند. این خبر که نشان‌دهنده سخت‌تر شدن پناهندگی آمریکا می‌شود، برای سامان‌دهی وضعیت مرزهای این کشور و وضعیت پناهجویان در آمریکا است. 

در واقع جو بایدن که از طرف جمهوری‌خواهان برای مهاجرت غیرقانونی از مرزهای جنوبی آمریکا در فشار بود، در اواخر دوره ریاست جمهوری خود مجبور به این تصمیم شده است. برای اینکه بیشتر با پناهندگی آمریکا و شرایط آن آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

پایان پناهندگی آمریکا از مرز مکزیک 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اوایل ژوئن ۲۰۲۴، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و با توجه به نگرانی‌های شهروندان آمریکایی درباره مهاجرت‌های غیرقانونی به این کشور، اعلام کرد که درخواست پناهندگی افرادی که به صورت غیرقانونی از مرز مکزیک وارد آمریکا می‌شوند، رد خواهد شد. 

در حال حاضر افرادی که در حال عبور غیرقانونی از مرز به آمریکا دستگیر می‌شوند،‌ به مکزیک بازگردانده خواهند شد. (البته برای کودکانی که به تنهایی در حال عبور از مرز هستند، یا افرادی که از نظر پزشکی یا امنیتی تهدید می‌شوند و یا قربانیان قاچاق، استثنائاتی در نظر گرفته شده است.)

علت این تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، دغدغه شهروندان آمریکایی در مورد مهاجرت‌های غیرقانونی است. 

از آنجایی که دونالد ترامپ رقیب بایدن همچنان موضع تندروانه در برابر مسئله مهاجرت دارد و وعده داده که در صورت انتخاب مجدد، باز هم با مهاجران غیرقانونی برخورد سخت‌گیرانه‌ای خواهد داشت، بایدن نیز با سخت شدن پناهندگی آمریکا از مرزهای جنوبی موافقت کرد. 

بایدن اعلام کرد که: ” این اقدام برای کنترل مرزهای آمریکا و برقراری نظم بوده و با این ممنوعیت تعداد افرادی که قصد ورود غیرقانونی به آمریکا را دارند تا حد زیادی کاهش می‌یابد و سیستم مهاجرتی آمریکا می‌تواند به طور موثرتری مهاجرت پناهجویان را مدیریت کند.”

پناهندگی آمریکا
مرز مکزیک آمریکا برای مهاجران غیرقانونی بسته می‌شود.

مرز آمریکا و مکزیک و مهاجرت غیرقانونی از این مرز

مرز بین آمریکا و مکزیک در حدود ۳ کیلومتر بوده و قسمتی از این مرز، بیابان‌های غیر مسکونی بوده و یکی از پررفت و آمدترین مرزهای دنیا است و سالانه رفت و آمدهای قانونی زیادی در این مرز صورت می‌گیرد، زیرا آمریکا و مکزیک شرکای تجاری هم هستند و روابط تجاری گسترده‌ای دارند. 

از آنجایی که بخش زیادی از این مرز غیرمسکونی است، قاچاقچیان زیادی از این مسیر اقدام به انتقال غیرقانونی پناهجویان می‌کنند. 

البته مهاجرت با روش‌‌های قانونی نیز بسیار سخت است، اما در این روش خطرات زیادی وجود دارد و در برخی از موارد نیز منجر به کشته شدن پناهجویان می‌شود، اما در بهترین حالت، این افراد با ورود به آمریکا باید درخواست پناهندگی دهند تا بتوانند در صورت تایید درخواست، در آمریکا یک زندگی عادی را شروع کنند. 

بایدن با سخت کردن پناهندگی آمریکا از مرز مکزیک، سعی دارد تا با منظم کردن مرزها و بهینه کردن شرایط پناهجویان در آمریکا، شرایط بهتری را برای شهروندان آمریکا و مهاجران فراهم کند. 

جمع بندی 

یکی از اخبار مهم مهاجرتی که در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۲۴ منتشر شد، پایان پناهندگی آمریکا از مرز مکزیک بود. با این خبر سخت‌گیری‌های زیادی در مرز آمریکا و مکزیک ایجاد می‌شود تا از ورود افرادی که سعی دارند به صورت غیرقانونی وارد خاک آمریکا شوند، پیشگیری شود. 

هدف از این کار سامان دهی به مهاجرت پناهجویان و همچنین رفع دغدغه‌های شهروندان آمریکایی از نابسامانی در پذیرش پناهجویان است و البته بی ارتباط به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا نیست. 

برای اینکه بیشتر با اخبار مهاجرت با آمریکا آشنا شوید، سایر مطالب این بخش را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: بهترین کشور برای پناهندگی کجاست؟

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا