خبر هاآمریکا

وعده انتخاباتی ترامپ، اقامت دائم آمریکا در انتظار دانشجویان بین‌المللی

وعده انتخاباتی ترامپ و افزایش متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا برای تحصیل و اقامت در سرزمین فرصت‌ها!

یکی از مهم‌ترین اتفاقات دنیا که تاثیر بسیار زیادی در جهان دارد، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که این انتخابات برای شصت‌امین بار در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و یکی از نامزدهای ریاست جمهوری برای حزب جمهوری خواه آمریکا، دونالد ترامپ است که با توجه به سابقه ریاست جمهوری او بحث و گمانه زنی‌های زیادی درباره موضوع مهاجرت پیش آمده است. 

همه می‌دانیم که در دوره قبل ریاست جمهوری ترامپ سفر و مهاجرت به آمریکا به ویژه برای شهروندان کشورهای خاصی چون ایران، چقدر سخت شده بود و سیاست‌های ترامپ در این مورد تا چه اندازه سخت‌گیرانه است، اما وعده انتخاباتی ترامپ این بار دانشجویان بین‌المللی را بسیار خوشحال کرد. 

برای اینکه بیشتر با این وعده و اهداف ترامپ آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

وعده انتخاباتی ترامپ برای جذب افراد توانمند 

دونالد ترامپ در وعده انتخاباتی خود، قول داد که به عنوان بخشی از برنامه‌های خود، به دانشجویانی که از کالج‌های آمریکا فارغ‌التحصیل می‌شوند، گرین کارت آمریکا داده خواهد شد. ترامپ دقیقا در مصاحبه خود به این جمله اشاره داشت که “زمانی که شما از یک کالج در آمریکا فارغ‌التحصیل می‌شوید، به طور خودکار همراه با مدرک خود گرین کارت آمریکا را دریافت می‌کنید تا بتوانید در آمریکا بمانید.”

هدف ترامپ از این وعده انتخاباتی این است که دانشجویان بین‌المللی که دارای تحصیلات عالی بوده و می‌توانند در راستای منافع این کشور عمل کنند، در آمریکا بمانند. این در حالی است که ترامپ همچنان با مهاجران غیرقانونی مخالف بوده و از ورود افرادی که از مرزها وارد آمریکا شده و سربار این کشور می‌شوند، ممانعت می‌کند. 

وعده انتخاباتی ترامپ
انتخابات در آمریکا

وعده انتخاباتی بایدن برای مهاجران 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پایان دوره ریاست جمهوری خود و همچنین وعده انتخاباتی برای دور جدید ریاست جمهوری در صورت انتخاب شدن، سیاست مهاجرتی جدیدی را بنیان گذاشت و طبق این سیاست افرادی که با شهروندان آمریکایی ازدواج کرده ولی اقامت قانونی آمریکا را ندارند، مجوز کار در آمریکا را خواهند داشت. 

این تصمیم بایدن برای سروسامان دادن به وضع مهاجران غیرقانونی با بیش از ۱۰ سال اقامت در آمریکا و همچنین رفاه حال زوج‌ها بوده و می‌تواند تا حد زیادی وضعیت مهاجران غیرقانونی در آمریکا را سامان دهد. 

پیش‌تر از این نیز بایدن با محدودیت‌هایی که در مرزهای جنوبی امریکا ایجاد کرد، از مهاجرت غیرقانونی از مرزهای مکزیک پیشگیری کرده و سعی کرد تا شرایط بهتری را برای شهروندان آمریکایی و رفاه حال آنها ایجاد کند. 

جمع‌بندی 

انتخابات آمریکا همواره برای همه مردم دنیا اهمیت بسیاری داشته و همه چشم‌ها به نامزدهای انتخاباتی و وعده‌های آنها دوخته می‌شود. در سال ۲۰۲۴ باز هم دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه در برابر جو بایدن از حزب دموکرات قرار گرفته است تا ماه نوامبر که یکی از آنها برنده این انتخابات خواهد بود. 

در این میان هر دو کاندید وعده‌های انتخاباتی متعددی دارند که وعده انتخاباتی ترامپ در رابطه با اقامت دائم به فارغ‌التحصیلات بین‌المللی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و باعث شده متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا افزایش یابند. 

اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که به تحصیل در آمریکا فکر می‌کنید برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، سایر مطالب این بخش را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات بین‌المللی همچنان با ما در مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: سخت شدن پناهندگی به آمریکا 

سوالات متداول 

۱- دانشجویان کدام کشورها مد نظر ترامپ هستند؟

آنچه که در صحبت‌های ترامپ مشهود بود این بود که این تصمیم شامل حال دانشجویان تمامی کشورهای دنیا می‌شود. 

۲- آیا دانشجویان فقط باید از یکی از کالج‌ها فارغ‌التحصیل شده باشند؟

خیر، در صورت برنده شدن ترامپ و عمل به وعده‌هایش، منظور کالج و دانشگاه‌های آمریکا است. 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا