سایر کشور هامهاجرت به سایر کشور ها

مهاجرت به عمان و کار و زندگی در این کشور زیبا 

عمان یکی از کشورهای نزدیک ایران است که در سال‌های اخیر یکی از مقاصد محبوب برای گردشگری و مهاجرت محسوب می‌شود. مهاجرت به عمان از جهات بسیاری از اولین گزینه‌های مهاجرت شهروندان ایرانی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به هزینه‌های مقرون به صرفه در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی و همچنین امنیت بالا اشاره کرد. 

برای مهاجرت به این کشور زیبای حوزه خلیج فارس روش‌های مختلفی وجود دارد که هر روش نیز شرایط خاص خود را داشته و مزایای زیادی دارد که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. اگر قصد کار و زندگی در یک کشور خوب، امن و آرام را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

مهاجرت به عمان و انواع ویزای عمان 

عمان یکی از کشورهای نزدیک ایران است که از بهترین مقاصد برای گردشگری و همچنین کار و زندگی محسوب می‌شود. البته شهروندان ایرانی می‌توانند بدون دریافت ویزا به مدت ۱۴ روز در این کشور اقامت داشته باشند. البته برای این اقامت کوتاه بدون ویزا باید رزرو قبلی و تایید شده هتل، بیمه درمانی و بلیط هواپیما برای برگشت را ارائه دهند. برای مصاحبه سفارت امریکا در عمان، می‌توان به راحتی بدون ویزا در مصاحبه شرکت کرد. 

ویزاهای عمان به دو دسته ویزاهای کوتاه مدت C و ویزای بلندمدت D تقسیم می‌شوند که ویزای بلند مدت برای اقامت بیش از ۹۰ روز در این کشور است و به افرادی که برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و یا الحاق به خانواده به این کشور سفر می‌کنند، ارائه می‌شود. 

ویزاهای کوتاه مدت برای اقامت کمتر از ۹۰ روز در دوره‌های ۱۸۰ روزه صادر می‌شوند که این ویزاها می‌توانند یکبار ورود، دوبار ورود و یا چند بار ورود باشند. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای عمان 

از مهم‌ترین مدارک برای دریافت ویزای این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- کپی پاسپورت که باید به صورت دیجیتال و برای ۶ ماه گذشته باشد. 

۲- یک برنامه سفر که شامل بلیط‌های رفت و برگشت و برنامه سفر دقیق متقاضی است. 

۳- مدارکی برای محل اقامت که می‌تواند رزرو یک هتل یا اجاره نامه و… باشد. 

۴- گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه‌ها در کشور عمان 

مزایا و معایب مهاجرت به عمان 

مهاجرت به عمان مزایا و معایب متعددی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 

مزایای مهاجرت به عمان معایب مهاجرت به عمان 
هزینه زندگی مناسب در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی تابستان گرم و خشک 
هزینه مسکن مقرون به صرفه ارجحیت شهروندان عمانی در مشاغل 
فرصت‌های شغلی زیاد به ویژه در حوزه نفت و گاز بیمه درمانی گران 
امنیت بالا و پایین بودن نرخ جرم و جنایت  تصادفات زیاد جاده‌ای
امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌ها  قوانین و تشریفات مهاجرتی پیچیده 
هزینه پایین حمل و نقل  هزینه بالای آموزش 

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت در دبی 

اولین شرایط مهاجرت به عمان 

عمان یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که در چند سال اخیر با بهبود شرایط اقتصادی، پذیرای مهاجران زیادی شده است و افراد به روش‌های مختلفی می‌توانند به این کشور مهاجرت کرده و از امکانات رفاهی و اجتماعی این کشور زیبا بهره‌مند شوند. از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به عمان در روش‌های مختلف مهاجرتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

روش مهاجرتی  شرایط عمومی برای مهاجرت 
مهاجرت تحصیلی  ۱- داشتن مدرک زبان با توجه به دانشگاه مورد نظر

۲- دریافت پذیرش تحصیلی 

۳- توانایی در پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی

مهاجرت کاری ۱- دریافت جاب آفر 

۲- سابقه کار مرتبط 

مهاجرت از طریق ازدواج ۱- ازدواج رسمی با دارنده اقامت دائم یا شهروندی عمان 

۲- اثبات توانایی مالی همسری که مقیم یا شهروند عمان است برای تامین زندگی

۳- حضور مستمر ۶ الی ۸ ماهه در عمان

مهاجرت از طریق خرید ملک  ۱- دریافت اجازه اقامت 

۲- خرید ملک با ارزش حداقل ۲۵۰ تا ۵۰۰هزار ریال عمان

مهاجرت از طریق ثبت شرکت ۱- داشتن بیزینس پلن یا طرح تجاری

۲- داشتن سرمایه ۱۵۰ هزار ریال عمان 

 

مهاجرت به عمان برای تحصیل 

بسیاری از افرادی برای مهاجرت به عمان، مهاجرت تحصیلی را انتخاب می‌کنند، چون بسیار ساده‌تر از کشورهای دیگر است. سیستم آموزشی این کشور سیستم به روزی است و دولت عمان نیز با جذب دانشجویان ممتاز سعی دارد که سیستم آموزشی این کشور را بهتر و بهتر کند. 

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان بین‌المللی، سالانه بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار است و مدارس بین‌المللی این کشور نیز برای مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، دانش‌آموزان بین‌المللی را پذیرش می‌کنند و تحصیل در مدارس بین‌المللی به زبان انگلیسی است. 

در دانشگاه‌ها نیز تحصیل به زبان‌های عربی و انگلیسی امکان‌پذیر است و دانشجویان بین‌المللی برای دریافت پذیرش و تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند که نمره آیلتس مورد نیاز برای هر مقطع تحصیلی به صورت زیر است. 

 

مقطع تحصیلی  نمره آیلتس مورد نیاز 
مقطع کارشناسی ۵.۵ 
مقطع کارشناسی ارشد  ۶.۵ 
مقطع دکترا  ۷ 

 

نکته: 

دانشگاه سلطان قابوس یکی از بهترین دانشگاه‌های عمان است که در بین ۱۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. 

مهاجرت به عمان
تحصیل در عمان

بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های عمان 

دانشجویان می‌توانند از دانشگاه‌های عمان، بورسیه تحصیلی دریافت کنند که این کمک هزینه می‌تواند به دو صورت به دانشجو ارائه شود. 

۱- دانشجویان از شهریه و هزینه‌های دانشگاه معاف شده و بخشی از هزینه‌های زندگی انها نیز تامین می‌شود. برای دریافت این کمک هزینه، دانشجو باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده و نمره قابل قبول اخذ کند. علاوه بر این داشتن مدرک زبان با نمره بالا و رزومه علمی قوی از دیگر شرایط دریافت این کمک هزینه است. 

۲- این نوع کمک هزینه تنها شهریه و هزینه‌های دانشگاه را پوشش داده و دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های این کشور رایگان تحصیل کنند که برای دریافت این نوع کمک هزینه نیز دانشجو باید رزومه علمی قابل قبولی داشته باشد. 

مهاجرت به عمان برای کار 

از دیگر روش‌های مهاجرت به عمان، مهاجرت کاری است. افرادی که بتوانند یک پیشنهاد کار رسمی یا یک جاب آفر از یک کارفرمای عمانی دریافت کنند، می‌توانند ویزای کار عمان را دریافت کرده و به همراه خانواده در این کشور اقامت داشته باشند، البته شرایط خاصی برای دریافت این ویزا وجود دارد. از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای کار عمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- کارفرما باید از وزارت نیروی انسانی عمان، پروانه کار داشته باشد. 

۲- کارفرما باید درخواست مهاجرت نیروی کار را به اداره مهاجرت پلیس سلطنتی عمان ارسال کند. 

۳- بعد از اینکه ویزای کار توسط کارفرما تضمین شد، متقاضی یا همان نیروی کار باید برای اقامت قانونی در کشور عمان، کارت اقامت دریافت کند. 

۴- کارمندان می‌توانند ۳۰ روز بعد از ورود به عمان، از اداره وضعیت مدنی پلیس سلطنتی عمان، کارت اقامت بگیرند. 

۵- در صورتی که دستمزد ماهانه فرد بیش از ۳۲۵ ریال عمان باشد، یک شغل در سطح بالا داشته باشد و یک جا برای زندگی با نام خود یا کارفرما (به صورت اجاره یا مالکیتی) داشته باشد، می‌تواند همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال خود را نیز به عمان ببرد. 

البته همسر و فرزندان دارنده ویزای کار عمان، اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت. 

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری دبی 

مهاجرت به عمان از طریق خرید مسکن 

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به عمان، خرید مسکن در این کشور است و اتباع خارجی می‌توانند با خرید زمین یا املاک در این کشور اجازه اقامت دائم عمان را دریافت کنند که البته این زمین یا املاک باید در مجتمع‌های توریستی ITC عمان باشند. البته از سال ۲۰۱۷ برنامه‌هایی برای خرید ملک در خارج از این محدوده‌ها نیز ایجاد شده است. 

اتباع خارجی که بتوانند ملکی به ارزش ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار ریال عمان خریداری کنند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. 

مهاجرت به عمان
عمان

مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت 

یکی از روش‌های محبوب برای دریافت اقامت دائم عمان، ثبت شرکت در این کشور است و حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در این کشور ۱۵۰ هزار ریال عمان است. افرادی که بتوانند به عنوان یک سهامدار خارجی تا ۷۰ درصد سهام یک شرکت را خریداری کنند، می‌توانند اقامت عمان را دریافت کنند. 

البته محبوب‌ترین نوع تاسیس شرکت در این کشور، تاسیس شرکت با مسئولیت محدود یا LLC است که می‌تواند فعالیت‌های خود را در این کشور انجام دهد و دارای دفتر فیزیکی یا فضای تجاری است. این نوع شرکت‌ها به دو الی ۴۰ سهام‌دار نیاز خواهند داشت. 

شرایط دریافت اقامت دائم عمان 

افرادی که با ویزای توریستی، کاری و یا تحصیلی در عمان اقامت داشته باشند، اقامت موقتی داشته و بعد از پایان اعتبار ویزا باید به کشور خود بازگردند، اما ۳ دسته از افراد می‌توانند اقامت دائم عمان را دریافت کنند. 

۱- افرادی که ملکی با ارزش ۲۵۰ هزار ریال عمان خریداری کنند اقامت ۵ ساله و افرادی که ملکی با ارزش حداقل ۵۰۰ هزار ریال عمان خریداری کنند، اقامت ۱۰ ساله دریافت خواهند کرد. 

۲- افرادی که پیشنهاد کار دائم داشته باشند

۳- افرادی که محل زندگی ثابتی در عمان دارند و درآمد سالانه آنها حداقل ۴۰۰۰ ریال عمان است

این افراد می‌توانند تحت شرایطی اقامت دائم و شهروندی عمان را دریافت کنند. 

از مزایای دریافت اقامت دائم عمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- دریافت پاسپورت عمان و سفر بدون نیاز به ویزا به ۹۷ کشور جهان

۲- امکان استفاده از مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی با کیفیت و ارزان در کشور عمان 

نکته: 

اتباع خارجی باید ۲۰ سال اقامت دائم عمان را داشته باشند تا بتوانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند یا اینکه ۱۰ سال اقامت دائم داشته باشند و با یک شهروند عمان ازدواج کرده باشند. 

مهاجرت به عمان
کار و زندگی در عمان

جمع‌بندی 

یکی از کشورهای زیبای حوزه خلیج فارس که در سال‌های اخیر از مقاصد مهاجرتی و گردشگری برای ایرانیان محسوب می‌شود، کشور عمان است. مهاجرت به عمان از جهات زیادی برای ایرانیان محبوبیت پیدا کرده که یکی از دلایل آن هزینه‌های زندگی در عمان به نسبت کشورهای اروپایی است. 

برای مهاجرت به این کشور نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها نیز مزایا و معایبی را دارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا به صورت کلی مهاجرت به این کشور و راه های آن را به شما نشان دهیم. 

برای اینکه بیشتر با مهاجرت به این کشور زیبا و مزایای آن آشنا شوید، سایر مقالات این سایت را دنبال کنید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای سفر نوروزی 

سوالات متداول 

۱- آیا مهاجرت به عمان از طریق تولد امکان‌پذیر است؟

کشور عمان از قانون خون تبعیت می‌کند و تنها کودکانی شهروندی و تابعیت این کشور را به دست می‌اورند که پدر یا مادر آنها شهروند عمان باشد. با این حال در صورتی که کودک از پدر و مادر خارجی در عمان متولد شود، اقامت عمان را دریافت خواهد کرد. 

 

۲- شرط سنی برای مهاجرت به عمان چقدر است؟

برای مهاجرت به این کشور شرط سنی وجود ندارد، اما بهترین سن برای مهاجرت به این کشور بین ۲۱ تا ۶۰ سال است. 

 

۳- کدام شهرهای عمان برای زندگی مناسب هستند؟

از بهترین شهرهای عمان برای کار و زندگی می‌توان به مسقط، صلاله و سوهار اشاره کرد. 

 

 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا