خبر ها

مانی خوشبین، یکی از موفق‌ترین کارآفرینان ایرانی در آمریکا 

مهاجرت همواره سخت و طاقت‌فرسا است و بسیاری از مهاجران بعد از مهاجرت از تصمیم خود پشیمان می‌شوند، اما در این میان افرادی هستند که با سخت‌کوشی و تلاش به موفقیت‌های بزرگی می‌رسند و یکی از این افراد مانی خوشبین یکی از ثروتمندترین ایرانی‌های کالیفرنیا است. 

آشنایی با زندگی این کارآفرین موفق و مسیر سختی که پیموده است شاید برای بسیاری از ایرانی‌ها جالب باشد، زیرا همه فکر می‌کنند که با مهاجرت به ثروت خواهند رسید، اما با وجود اینکه کشورهایی مانند آمریکا کشورهایی ثروتمند هستند، اما این ثروت هیچ ارتباطی با مهاجران ندارد. 

آمریکا یا هر کشور توسعه یافته دیگری بستر رسیدن به ثروت و موفقیت را فراهم می‌کند به شرط اینکه یک فرد در این مسیر تلاش کند. مانی خوشبین یکی از این افراد است که توانسته مسیر رسیدن به ثروت و موفقیت را به درستی شناسایی کرده و بپیماید. برای اینکه بیشتر با این کارآفرین آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

مانی خوشبین کیست؟

مانی خوشبین یک کارآفرین ایرانی در آمریکا، مدیرعامل هلدینگ خوشبین است که در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می‌کند و یکی از ثروتمندترین ایرانی‌های کالیفرنیا محسوب می‌شود. این ایرانی خودساخته در سال ۱۳۴۹ در تهران متولد شد و در زمانی که ۱۴ سال داشت به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد. 

بیشتر دلیل مهاجرت آنها نزدیک شدن سن مانی به سن سربازی و شرایط جنگ و… در آن سال‌ها بود و خانواده او وضع مالی خوبی در آمریکا نداشتند به طوری که این خانواده ۷ نفره در ون زندگی می‌کردند و امکان خرید یا اجاره خانه‌ای را نداشتند. 

آنها به دلیل ناآشنایی به زبان انگلیسی برای پیدا کردن کار نیز با چالش‌های زیادی مواجه بودند به همین دلیل مانی در کنار تحصیل در بازار فروش کالاهای دست دوم مشغول کار شد و توانست به خانواده‌اش کمک مالی کند. 

او در سن ۱۶ سالگی در فروشگاه KMART مشغول کار شد که در ابتدا یک کارگر خدماتی بود که در پارکینگ این فروشگاه کار می‌کرد، اما با پیشرفتی که داشت، یکسال بعد به عنوان معاون فروش کالاهای ورزشی در این شرکت مشغول به کار شد. 

بیشتر بخوانید: استارتاپ بلاکس، اولین ساعت ماژول 

مانی خوشبین
آمریکا سرزمین فرصت ها

آغاز کارآفرینی در آمریکا برای مانی خوشبین

مانی بعد از مدتی کار در فروشگاه KMART را رها کرد و به یک شرکت بازاریابی که کار آن فروش خانه به خانه آجیل و شکلات بود، پیوست. در واقع وظیفه او در این شرکت بازاریابی و فروش آجیل بود و با پیشرفت در این موقعیت، توانست که به پردرآمدترین بازاریاب‌های این شرکت تبدیل شود. 

این موقعیت شغلی بود که جرقه‌های کارآفرینی را در او ایجاد کرد و تصمیم گرفت که کسب و کار خود را داشته باشد و در سن ۱۸ سالگی یک دفتر کوچک اجاره‌ای داشت که با خرید آجیل عمده و بسته‌بندی آنها، فروش خانه به خانه را از سر گرفت، اما او باید دستگاه‌های بسته‌بندی خریداری می‌کرد که این بسته‌ها گران بودند و مانی قدرت خرید آنها را نداشت و دفتر کوچک او بسته شد. 

اما این پایان کارآفرینی او نبود و یکی از مشتریان مانی خوشبین که به توانایی‌های او ایمان داشت، از او خواست که به عنوان معاون مدیر در شرکت او مشغول به کار شود. با این حال مانی همچنان به کارآفرینی فکر می‌کرد. 

در سن ۲۰ سالگی او با کمک یکی از دوستان، یک پمپ بنزین سیار خریداری کرد که در راستای خرید این پمپ بنزین مجبور به گرفتن وام شد و چون شرکت وام‌دهنده کلاهبردار بود، تمامی پس‌انداز مانی از بین رفت و او دوباره با مشکلات مالی روبرو شد، اما تسلیم نشد و در حالی که پولی نداشت به عنوان یک کارمند در یک شرکت جواز املاک و مستغلات در بخش صدور وام شروع به کار کرد. 

بعد از ۶ ماه او توانست شرکت خودش را داشته باشد، گرچه شروع بسیار سخت و پر چالشی داشت، اما او هیچگاه تسلیم نشد و امروزه چندین شرکت در زمینه املاک و مستغلات داشته و یکی از موفق‌ترین افراد در حوزه خرید و فروش املاک و مستغلات است. 

بیشتر بخوانید: استارتاپ بلند 

مانی خوشبین
مهاجرت به آمریکا

دارایی‌های مانی خوشبین 

دارایی‌های مانی خوش‌بین در حدود ۸۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که بیشتر این دارایی از طریق فعالیت‌‌های او در زمینه کارآفرینی به دست آمده است. او اکنون در خانه‌ای در نیوپورت کاست کالیفرنیا زندگی می‌کند که مساحتی در حدود یک هکتار دارد. 

همسر مانی خوشبین نیز خانم لیلا میلانی است که در زمینه لوازم آرایشی (زیبایی مو و مکمل‌های آن) فعالیت می‌کند. 

مانی خوشبین علاقه بسیار زیادی به ماشین‌های لوکس و مدرن دارد و یک کلکسیون از ماشین‌های لوکس را در پارکینگ خانه خود دارد که ارزشی برابر با ۳۰ میلیون دلار دارند. 

جمع‌بندی 

یکی از ایرانی‌های ثروتمند در آمریکا که توانسته است با پشتکار بسیار به ثروت قابل توجهی برسد، مانی خوشبین است. او یک کارآفرین موفق است که بیشتر در زمینه خرید و فروش املاک فعالیت می‌کند و ثروتی معادل ۸۰ میلیون دلار دارد. 

با وجود اینکه مهاجرت بسیار سخت است و ادغام شدن در جامعه جدید ممکن است مشکلات بسیاری را ایجاد کند، اما افرادی که بتوانند مسیر درستی را پیدا کنند، به هدف خود خواهند رسید و مانی یکی از این افراد است. 

برای اینکه بیشتر درباره ایرانیان موفق در جهان بدانید، سایر مقالات این سایت را نیز دنبال کنید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روی مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا