مسافرت به آمریکا

بیمه مسافرتی آمریکا و اهمیت آن 

یکی از مواردی که در سفرهای خارجی باید به آن توجه داشت، بیمه مسافرتی است و برای سفر به کشوری مانند آمریکا نیز داشتن بیمه مسافرتی آمریکا ضروری به نظر می‌رسد، زیرا آمریکا کشور گرانی است و هزینه‌های پزشکی و درمانی در این کشور زیاد است،‌ علاوه بر این ممکن است با اتفاقات دیگری نیز در سفر مواجه شوید. 

بیمه مسافرتی آمریکا می‌تواند موارد دیگری مانند تاخیر در پرواز یا آسیب چمدان‌ها و… را نیز پوشش دهد، بنابراین اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید، بهتر است که بیمه مسافرتی را در اولویت ملزومات سفر قرار دهید. برای اینکه بیشتر با اهمیت این بیمه آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که ادامه این مطلب را حتما بخوانید. 

آشنایی با بیمه مسافرتی آمریکا 

یکی از مواردی که برای دریافت ویزای شینگن الزامی است، داشتن بیمه مسافرتی است که البته برای دریافت ویزاهای آمریکا ضروری نیست، اما بهتر است که داشته باشید، زیرا باید احتمالات را در نظر بگیرید. شما ممکن است با اتفاقاتی روبرو شوید یا مجبور شوید خدمات پزشکی دریافت کنید. 

از آنجایی‌که آمریکا کشور گرانی است، پرداخت هزینه‌ها برای شما آسان نخواهد بود، بنابراین توصیه می‌کنیم که قبل از سفر به فکر بیمه مسافرتی باشید تا با خیال راحت وارد خاک آمریکا شوید. این بیمه موارد گوناگونی را پوشش می‌دهد و تنها مربوط به خدمات پزشکی و درمانی نیست. 

از مهم‌ترین مواردی که این بیمه آن را پوشش می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 

مواردی که بیمه مسافرتی آمریکا آنها را پوشش می‌دهد
هزینه‌های خدمات درمانی و پزشکی ویزیت پزشک 

بستری شدن در بیمارستان 

دارو 

جراحی (برخی از جراحی‌ها مشمول بیمه مسافرتی می‌شوند)

خدمات اورژانسی 

آزمایشات 

فوت 

هزینه‌های مربوط به سفر خدمات بازگشت به کشور 

مفقودی یا آسیب دیدن چمدان‌ها یا اموال 

اختلال در پرواز و… 

 

نکته: 

البته بیمه مسافرتی آمریکا ممکن است برخی از موارد را پوشش ندهد که این موارد با توجه به شرکت‌های بیمه گذار متفاوت هستند، اما در حالت کلی موارد زیر مشمول بیمه مسافرتی آمریکا نمی‌شوند. 

۱- مسائل بهداشتی و یا بیماری‌هایی که ناشی از نقض قانون و یا جنگ است

۲- آسیب‌ها و مشکلاتی که بر اثر مصرف زیاد الکل یا مواد ممنوعه ایجاد می‌شود. 

۳- هزینه‌های مربوط به جراحی‌های زیبایی و تناسب اندام در طول سفر به آمریکا 

۴- هزینه پزشکی ناشی از صدمات شخصی 

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی آمریکا 

بیمه مسافرتی آمریکا
سفر به آمریکا

خرید بیمه مسافرتی آمریکا و هزینه آن 

اگر قصد سفر به آمریکا و اقامت در این کشور را دارید باید با توجه به مدت زمان حضور خود، بیمه‌ مناسب سفر را خریداری کنید تا بتواند نیازهای شما را در طول اقامتتان رفع کند. معمولا برای بیمه مسافرتی آمریکا، پکیج‌های متنوعی وجود دارد. 

این پکیج‌ها از ۲۵۰۰۰ دلار تا میلیون‌ها دلار را پوشش می‌دهند و بهتر است هر فرد با توجه به شرایط خود مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشد. هزینه خرید بیمه مسافرتی آمریکا به عوامل متعددی بستگی دارد که این عوامل عبارت‌اند از: 

  • نوع بیمه مسافرتی و پوشش‌دهی آن 

بعضی از بیمه‌ها طرح‌هایی با پوشش جامع و برخی دیگر طرح‌هایی با پوشش کم هستند، همچنین طرح‌هایی وجود دارند که اقدامات پزشکی بیشتری را پوشش می‌دهند، بنابراین نسبت به سایر بیمه‌ها گران‌تر هستند. 

  • مدت زمان بیمه مسافرتی 

بیمه مسافرتی به مدت زمان اقامت فرد در آمریکا نیز بستگی دارد، بنابراین بیمه‌هایی که برای اقامت کوتاه مدت هستند، ارزان‌تر از بیمه‌هایی هستند که برای مدت زمان طولانی‌تر صادر می‌شوند. 

  • سن فرد 

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه بیمه مسافرتی، سن فرد است. قیمت بیمه برای افراد سالخورده گران‌تر از یک فرد جوان است، زیرا برای افراد سالخورده به مراقبت‌های پزشکی و درمانی بیشتری نیاز دارند. (بیشتر شرکت‌های بیمه‌گذار برای افراد بالای ۶۹ سال برنامه‌ای ارائه نمی‌دهند)

بیمه مسافرتی آمریکا
هزینه های پزشکی

مزایای بیمه مسافرتی آمریکا 

بیمه مسافرتی آمریکا علاوه بر پوشش بسیاری از هزینه‌های درمانی، مزایای دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از: 

  • کمک‌های اضطراری 

از مهم‌ترین مزایای بیمه مسافرتی آمریکا این است که اگر شما چیزی مانند پاسپورت، پول یا هر چیز دیگری را گم کنید، بیمه به شما کمک می‌کنید تا مشکلتان را حل کنید. 

  • پوشش هزینه‌های پیش بینی نشده سفر

در صورتی که به هر دلیلی برنامه سفر دچار تغییرات ناخواسته شود، بیمه می‌تواند با جبران خسارت مشکلات پیش آمده را برای شما مرتفع کند. 

  • شخصی‌سازی بیمه با توجه به نیاز فرد

از دیگر مزایای این بیمه این است که فرد می‌تواند با توجه به نیازهای خود این بیمه را شخصی‌سازی کند و با توجه به نیازهای خود یک برنامه بیمه مناسب داشته باشد. 

جمع‌بندی 

یکی از مواردی که در سفر باید به آن توجه داشت، مساله بیمه است. در سفر به کشوری مانند آمریکا نیز که کشور گرانی است، بیمه مسافرتی اهمیت چندین برابری پیدا می‌کند. بیمه مسافرتی آمریکا می‌تواند علاوه بر اینکه هزینه‌های درمانی بسیاری را پوشش دهد، در اختلالات سفر نیز جبران خسارت کند. 

با توجه به این مزایا، بهتر است افرادی که قصد اقامت در آمریکا را دارند، با توجه به مدت زمان اقامت خود، بهترین برنامه بیمه را انتخاب کنند تا تجربه بسیار خوبی از سفر داشته باشند. برای اینکه بیشتر با شرایط سفر به کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: گواهی نامه رانندگی آمریکا و شرایط دریافت آن 

سوالات متداول 

۱- آیا بیمه مسافرتی آمریکا برای دریافت ویزا ضروری است؟

 خیر، اما بهتر است که این بیمه را داشته باشید.  

 

 ۲- آیا این بیمه جراحی‌های مربوط به لاغری را نیز پوشش می‌دهد؟

خیر، این بیمه جراحی‌های غیرضروری را پوشش نمی‌دهد.

 

۳- مسافران برای استفاده از بیمه در آمریکا چه مدارکی را باید همراه داشته باشند؟

افرادی که قصد سفر به آمریکا را دارند، علاوه بر یک نسخه چاپی از مستندات بیمه، باید از پرونده پزشکی خود و داروهایشان نیز یک نسخه به همراه داشته باشند. 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا