خبر ها

کاهش آمار مهاجرت به انگلیس با سیاست‌های ضد مهاجرتی 

طبق آخرین آمار، با توجه به سیاست ضد مهاجرتی انگلیس در دولت قبلی، صدور ویزای دانشجویی انگلیس و همچنین ویزاهایی که به کارکنان خارجی بخش بهداشت و مراقبت‌های پزشکی اعطا می‌شد، به شدت کاهش یافته است و علت این امر سیاست های ضد مهاجرتی و محدودیت‌های دولت قبلی بریتانیا برای کاهش آمار مهاجرت است. 

یکی از دلایلی که باعث خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شد، مهاجرت گسترده به این کشور بود. ریشی سوناک (نخست وزیر راست‌گرای انگلیس) در سال گذشته محدودیت‌هایی را ایجاد کرد که طی این محدودیت‌ها، به برخی از دانشجویان بین‌المللی مجوز به همراه آوردن خانواده داده نشد. 

علاوه بر این دولت سابق بریتانیا در ادامه سیاست ضد مهاجرتی خود، ویزای دانشجویی و همچنین تعداد کارمندان خارجی را که در بخش بهداشت و مراقبت‌های پزشکی فعال بودند، محدود کرد. این محدودیت به حدی بود که در سال گذشته تا ماه ژوئن، تنها ۸۹۰۹۵ ویزا برای کارکنان بخش بهداشت و درمان صادر شد که این رقم نسبت به ویزاهای صادر شده سال قبل، ۲۶ درصد کمتر بود. 

و در بین ماه‌های آوریل و ژوئن نیز در مقایسه با سال قبل، تعداد ویزاهای صادره ۸۱ درصد کاهش داشت. در واقع دولت قبلی بریتانیا برای اینکه آمار مهاجرت به این کشور را کاهش دهد، قوانین صدور ویزا را سخت‌تر کرد و همچنین میزان تمکن مالی برای درخواست ویزا را بالا برد. 

اقدام بعدی دولت بریتانیا این بود که از صدور ویزای همراه برای اتباع خارجی که در بخش بهداشت و مراقبت‌های پزشکی فعالیت می‌کنند، جلوگیری کرد. 

بیشتر بخوانید:‌ عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳

سیاست ضد مهاجرتی انگلیس و مشکلات پیش رو 

با توجه به سیاست های ضد مهاجرتی بریتانیا و کاهش صدور ویزای دانشجویی و ویزای همراه برای کارکنان بخش بهداشت، مشکلاتی در پیش روی بریتانیا قرار می‌گیرد که به گفته مارلی موریس (معاون بخش مهاجرت، تجارت و جوامع اندیشکده موسسه تحقیقات سیاست عمومی)، این مساله برای موقعیت‌های شغلی در حوزه بهداشت و درمان مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. 

از طرفی انگلیس دارای دانشگاه‌های بسیار معتبر و محبوبی است که این دانشگاه‌ها می‌توانند برای بریتانیا یک قدرت نرم محسوب شده و باعث تقویت خلاقیت و نوآوری شوند و کاهش پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها به نفع بریتانیا نخواهد بود. 

به همین دلیل مساله سیاست ضد مهاجرتی در دولت قبلی و راست گرایان ممکن است برای آینده بریتانیا مشکلاتی را ایجاد کند، بنابراین کنترل جمعیت یکی از دغدغه‌های فعلی در این کشور است. 

برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: وعده انتخاباتی ترامپ 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا