خبر ها

پالسی ورک پرمیت از داخل کانادا،‌ تمام شد! 

طبق آخرین اخبار، در تاریخ ۲۸ آگوست ۲۰۲۴، اداره مهاجرت،‌ پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC خبر از پایان پالسی ورک پرمیت از داخل کانادا داد، یعنی اینکه افرادی که با ویزای توریستی وارد کانادا شده‌اند، برای دریافت ورک پرمیت کانادا باید خاک این کشور را ترک کرده و از بیرون کانادا برای دریافت ورک پرمیت اقدام کنند. 

طبق قوانین مهاجرتی کانادا، افرادی که با ویزای ویزیتوری وارد کانادا می‌شوند، امکان تبدیل ویزای خود را به ویزای دیگر ندارند و باید برای تغییر وضعیت ویزا از این کشور خارج شوند. در دوران شیوع بیماری کرونا، اداره مهاجرت به افرادی که جاب آفر و مجوز کار کانادایی داشتند، اجازه داد که در داخل خاک کانادا، وضعیت ویزای خود را تغییر دهند. 

پالسی ورک پرمیت از داخل کانادا در ابتدا یک برنامه یکساله بود که هر سال تمدید شد و قرار بود تا فوریه ۲۰۲۵ نیز ادامه داشته باشد، اما به دلیل فشارهای سیاسی که به اداره مهاجرت وارد شد، امروز این قانون لغو شد و پالسی ورک پرمیت از داخل کانادا به پایان رسید. 

دلیل این اتفاق، کلاهبرداری‌‌های برخی از شرکت‌ها و موسسات مهاجرتی و پیش‌گیری از روند مهاجرت‌های بی‌برنامه به این کشور بود که انتظار می‌رود با قوانین سخت‌گیرانه مهاجرتی، کانادا بتواند در پذیرش مهاجران سامان‌دهی‌‌های لازم را انجام دهد. 

پایان پالسی ورک پرمیت از داخل کانادا و ارتباط آن با ورک پرمیت ایرانیان 

در کنار این پالسی، کانادا برای ایرانیانی که تا پایان فوریه ۲۰۲۵ با ویزاهای موقت در این کشور حضور دارند، فرصتی را ایجاد کرد تا بتوانند ویزای خود را به ویزای کاری کانادا تبدیل کنند و در این کشور بمانند. 

در اخباری که امروز منتشر شده است، هیچ خبری در رابطه با پایان ورک پرمیت ایرانیان منتشر نشده و همچنان انتظار می‌رود که این پالسی تا پایان فوریه همچنان به قوت خود باقی بماند. با این حال هیچ قطعیتی برای این اخبار وجود ندارد و باید منتظر خبرهای جدید و دقیق‌تر از اداره مهاجرت ماند. 

بیشتر بخوانید: اپن ورک پرمیت ایرانیان 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا