خبر هاکانادا

همه چیز درباره مهاجرت معکوس از کانادا 

یکی از موضوعاتی که امروزه در بحث مهاجرت داغ است، موضوع مهاجرت معکوس از کانادا است. اینکه کانادا در سال ۲۰۲۴ تصمیم گرفته سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را در برنامه‌های مهاجرتی اتخاذ کند، بخشی از این داستان است، اما بسیاری از افرادی که مهاجرت معکوس می‌کنند، وارد خاک کانادا شده و حتی اقامت دائم و یا شهروندی این کشور را هم دارند. 

اینکه چرا این افراد دیگر کانادا را خانه رویاهای خود نمی‌دانند، موضوعی است که باعث مهاجرت این افراد به کشورهای دیگر و یا بازگشت آنها به کشور مبدا شده است. برای درک بهتر این موضوع و دلایل مهاجرت معکوس از کانادا توصیه می‌کنیم که این مطلب را بخوانید. 

دلایل مهاجرت معکوس از کانادا 

کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا است و همواره از بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانی‌ها بوده است و افراد زیادی به این کشور مهاجرت کرده و زندگی خوب و موفقی را نیز در پیش گرفته‌اند، اما در این میان طبقه متوسط (توده اجتماعی) بیشترین تعداد مهاجران ناموفق را در بین مهاجران به کانادا تشکیل می‌دهند. 

بالطبع این افراد در مسیر مهاجرت نسبت به افراد ثروتمند، سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌های مالی و فکری زیادی را روی کانادا کرده‌اند، اما بعد از ورود به این کشور ممکن است که احساس شکست کرده و به بازگشت فکر کنند. 

از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • هزینه‌های بالای زندگی در کانادا 
  • هوای سرد و آزاردهنده 
  • آزمون‌های سخت ورودی در برخی رشته‌های دانشگاهی مانند پزشکی
  • امکان مهاجرت به آمریکا (بسیاری از افراد به کانادا مهاجرت می‌کنند تا بتوانند از این مسیر وارد آمریکا شوند.)

بیشتر بخوانید: اپن ورک پرمیت ایرانیان و تمدید آن 

مهاجرت معکوس از کانادا
زندگی در کانادا

رایج‌ترین دلیل برای مهاجرت معکوس از کانادا 

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، رایج‌ترین دلیل مهاجرت معکوس ایرانیان از کانادا، رویاپردازی‌های اشتباه است. بسیاری از متخصصین احساس می‌کنند با مهاجرت به کشوری مانند کانادا می‌توانند در زمینه تخصص خود مشغول به کار شوند. 

بسیاری از این افراد در ابتدا با سختی‌های زیادی مواجه هستند، زیرا باید از سد مصاحبه‌های شغلی دشوار بگذرند. دانش زبان بالایی داشته باشند و… و شاید مجبور شوند در موقعیت شغلی که به تخصص آنها ارتباطی ندارد، مشغول به کار شوند. 

افرادی که در ایران موقعیت اجتماعی خوب و حقوق بالا داشتند، با توجه به گرانی‌های کانادا احساس فقر و شکست می‌کنند و این می‌تواند از مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایل مهاجرت معکوس از کانادا باشد. 

مورد بعدی این بود که بسیاری از افراد اصلا با هدف مهاجرت به آمریکا به کانادا مهاجرت کرده‌اند و قصد ماندن در کانادا را از همان ابتدا هم نداشتند، اما با توجه به سخت بودن شرایط مهاجرت به آمریکا، کانادا را انتخاب کرده‌اند. 

مورد مهم بعدی این است که ایرانیان از بازار جهانی بسیار دور افتاده‌اند و مهارت‌ها و سیستم آموزشی و مهارت آنها با این بازار کار بسیار فاصله دارد، بنابراین وقتی وارد خاک کشور کانادا می‌شوند، با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی مواجه خواهند شد. 

مساله زبان نیز از دیگر مشکلاتی است که ممکن است باعث مهاجرت معکوس از کانادا شود. همچنین کانادا یک کشور چند فرهنگی است و افرادی که توان سازگاری با فرهنگ‌های مختلف را نداشته باشند، دیر یا زود مجبور به بازگشت خواهند شد. 

مهاجرت معکوس از کانادا
زندگی در کانادا

جمع‌بندی 

یکی از موضوعاتی که شاید باعث ترس از مهاجرت شود، مساله مهاجرت معکوس است که در این اواخر مهاجرت معکوس از کانادا بسیار زیاد شده است و بسیاری از افرادی که به این کشور مهاجرت کرده‌اند، به فکر بازگشت بوده یا تصمیم دارند به کشور دیگری مهاجرت کنند. 

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود، مهاجر از تصمیمی که گرفته دلزده شده و به بازگشت فکر کند. از مهم‌ترین دلایل این دلزدگی می‌توان به گران بودن هزینه‌ها در کانادا فکر کرد، اما مهم‌تر از آن رویاپردازی‌‌های غلط در پروسه مهاجرت است. 

با این حال افرادی که با مشاوره‌های تخصصی با آگاهی کافی قدم در مسیر مهاجرت می‌گذارند، کمتر با مهاجرت معکوس مواجه می‌شوند. برای اینکه بیشتر با کشورهای مختلف دنیا و شرایط مهاجرت به هر کدام آشنا شوید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: پایان پالسی ورک پرمیت از داخل کانادا 

سوالات متداول 

۱- چرا برخی از ایرانی‌ها برای مهاجرت به آمریکا، اول به کانادا مهاجرت می‌کنند؟

برای اینکه پاسپورت کشور دیگری را بگیرند. این افراد می‌توانند با پاسپورت کانادا، ویزاهای تجاری آمریکا مانند ویزای E2 را نیز دریافت کنند و به دلیل نزدیکی جغرافیایی دو کشور به راحتی بین آمریکا و کانادا تردد داشته باشند. 

 

۲- آیا همه افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، مهاجرت معکوس دارند؟

خیر، افرادی که آگاهانه مهاجرت کنند هیچ گاه از تصمیم خود پشیمان نخواهند شد. 

 

۳- چگونه از مهاجرت معکوس پیشگیری کنیم؟

با مطالعه و بررسی دقیق کشور مقصد و آمادگی کافی در برابر چالش‌های پیش رو 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا