خبر هاکانادا

تغییرات تلخ و سخت اداره مهاجرت کانادا در برنامه‌های مهاجرتی، سپتامبر ۲۰۲۴

درست در زمانی که بازار مهاجرت به کانادا داغ بود و افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور بزرگ و ثروتمند بودند، اداره مهاجرت کانادا سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را در پیش گرفت و هر روز آپدیت‌های جدیدی در برنامه‌های مهاجرتی ارائه می‌دهد که با این تغییرات مهاجرت به کانادا به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. 

این تغییرات شاید برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به این کشور خوشایند نباشند، اما برای مهاجران و افرادی که موفق به گذراندن پروسه مهاجرت می‌شوند، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. در واقع به شکلی مهاجرت و زندگی بعد از مهاجرت در کانادا ساماندهی می‌شود. 

برای اینکه بیشتر با تغییرات جدید در برنامه‌های مهاجرتی کانادا آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

آخرین آپدیت‌های اداره مهاجرت کانادا 

مارک میلر در اواسط سپتامبر ۲۰۲۴، از تغییرات جدیدی در برنامه‌های مهاجرتی کانادا صحبت کرد که برخی از این تغییرات به زودی قابل اجرا خواهند بود. با این تغییرات روند مهاجرت به کانادا در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ به شدت کاهش خواهد یافت و علاوه بر کاهش مقیمان موقت کانادا، تعداد دانشجویان بین‌المللی نیز در این سال‌ها تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. 

خلاصه این تغییرات عبارت‌اند از: 

  • محدودیت ورک پرمیت برای همسران نیروهای خارجی 

همسران نیروهای کار خارجی که ورک پرمیت دارند، تنها در صورتی می‌توانند ورک پرمیت کانادا را دریافت کنند که در یکی از حوزه‌های مدیریتی، حرفه‌ای و مشاغل مورد نیاز کشور کار می‌کنند. 

(لیست این مشاغل هنوز منتشر نشده است و تاریخ شروع این قانون نیز مشخص نیست.)

  • محدودیت ورک پرمیت برای همسران دانشجویان بین‌المللی 

همسران دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد، تنها در صورتی می‌توانند برای اپن ورک پرمیت کانادا اقدام کنند که برنامه تحصیلی همسرشان بیش از ۱۶ ماه باشد. 

در صورتی که دوره کارشناسی ارشد فرد یک دوره یک ساله باشد، نمی‌تواند برای همسر خود درخواست ورک پرمیت دهد. 

بیشتر بخوانید: دو برنامه جدید مهاجرتی کانادا 

اداره مهاجرت کانادا
تورنتو
  • تغییرات اداره مهاجرت کانادا در برنامه PGWP 

از تاریخ اول نوامبر ۲۰۲۴ افرادی که بخواهند برای اجازه کار بعد از تحصیل یا Post Graduation Work Permit اقدام کنند، باید نمره زبان CLB 7 یا CLB 5 داشته باشند که CLB 7 برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و CLB 5 برای فارغ‌التحصیلان کالج‌ها است. 

  • گواهی‌نامه استانی PAL برای دانشجویان بین‌المللی

افرادی که قصد دارند برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های کانادا اقدام کرده و Study Permit بگیرند، باید برای گواهی‌نامه استانی PAL اقدام کنند که این تغییر اداره مهاجرت به زودی عملیاتی خواهد شد. 

نکته: 

منظور از PAL یک گواهینامه استانی است که نشان می‌دهد درخواست مجوز تحصیلی در سقف ملی برای دانشجویان بین‌المللی صادر شده است. 

  • سخت‌گیری در صدور ویزا 

مارک میلر اعلام کرد که در خصوص صدور ویزا نیز سخت‌گیری‌هایی انجام خواهد شد تا آفیسران در سفارت برای افرادی که درباره بازگشتشان به کشور مبدا شک و شبه وجود دارد، در خصوص ویزاهای غیر مهاجرتی، سخت‌گیری‌های بیشتری اعمال کرده و در صدور این ویزاها سخاوتمند نباشند. 

بیشتر بخوانید: پالسی ورک پرمیت از داخل کانادا تمام شد

اداره مهاجرت کانادا
زندگی در کانادا

جمع‌بندی 

تغییرات اداره مهاجرت کانادا در سال ۲۰۲۴، هر روز بیشتر از قبل متقاضیان مهاجرت به این کشور را شوکه می‌کند. با این حال در برخی از موارد ممکن است که این تغییرات به نفع مهاجران نیز باشد، زیرا با این سخت‌گیری‌ها رفاه اجتماعی و شرایط زندگی در کانادا به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد یافت. 

از مهم‌ترین تغییرات در برنامه‌های مهاجرتی کانادا که در سپتامبر ۲۰۲۴ اعلام شد، می‌توان به محدودیت در صدور اپن ورک پرمیت برای همسران دانشجویان یا افرادی که دارای ورک پرمیت کانادا هستند، اشاره کرد. 

با این حال جزئیات دقیق تغییرات اداره مهاجرت کانادا در خصوص برنامه‌های مهاجرتی هنوز منتشر نشده است و در صورت اعلام جزئیات در این سایت می‌توانید این جزئیات را مشاهده کنید. 

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات به روز مهاجرتی به سراسر دنیا با ما در مهاجر همراه باشید. 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا