مسافرت به سایر کشور ها

صفر تا صد سفر به لبنان و جاذبه‌های این کشور زیبا 

یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه، کشور لبنان است. کشوری سرسبز که به سرزمین سروها معروف بوده و سفر به لبنان یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها برای هر توریستی خواهد بود. این کشور متمدن دارای تاریخی غنی و روزهایی پر از فراز و نشیب است. 

لبنان دومین کشور کوچک در خاورمیانه است که مساحتی در حدود ۱۰۴۵۲ کیلومتر مربع داشته و در حدود ۶ میلیون نفر جمعیت داد و همجواری آن با دریای مدیترانه بر زیبایی‌هایش افزوده است. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که به سفر به لبنان و تماشای زیبایی‌های آن فکر می‌کنید، این مقاله را بخوانید تا بیشتر با جاذبه‌های لبنان و شرایط سفر به این کشور آشنا شوید. 

سفر به لبنان و صنعت گردشگری در این کشور 

لبنان یکی از متمدن‌ترین کشورهای جهان است که دارای تمدنی ۷۰۰۰ ساله بوده و از زیباترین کشورهای آسیایی است که دارای آب و هوای مدیترانه‌ای بوده و در کنار تابستان‌های گرم و مرطوب، زمستان‌های خنک و بارانی دارد. 

این کشور عربی زبان بوده و زبان انگلیسی و فرانسه نیز در این کشور صحبت می‌شود. تقریبا ۴۰ درصد مردم این کشور فرانسوی زبان بوده و در ۷۰ درصد از مدارس متوسطه این کشور، زبان فرانسه به عنوان زبان دوم تدریس می‌شود. و ۳۰ درصد دیگر زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم در برنامه آموزشی خود دارند. 

صنعت گردشگری در این کشور در حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد و در سال ۲۰۰۹ نیویورک تایمز بیروت را رتبه اول در مقاصد مسافرتی در سراسر جهان معرفی کرد و این به دلیل تفریحات شبانه و مهمان‌نوازی در این شهر بود. 

با وجود این در مقاطعی صنعت گردشگری در این کشور دستخوش جنگ‌ها و ناامنی‌‌های خاورمیانه شده و روندی نزولی دارد. با این حال همچنان از بهترین مقاصد مسافرتی محسوب می‌شود. 

‍بهترین زمان برای سفر به لبنان 

بهترین زمان برای سفر به این کشور با توجه به اهداف سفر و علاقه‌مندی‌های مسافران متفاوت است. به عنوان مثال از ماه‌های آذر (دسامبر) تا فروردین (اپریل) زمان خوبی برای افرادی است که دوست دارند در کوه‌های این کشور اسکی کنند. 

از اردیبهشت (می) تا شهریور(سپتامبر) زمان خوبی برای پیاده‌روی در طبیعت بکر لبنان و جنگل‌های سدر است. همچنین از خرداد تا شهریور نیز زمان خوبی برای ورزش‌های ساحلی و کلاب‌های شبانه است. 

با این حال لبنان همواره زیبایی‌های خاص خود را دارد و یکی از بهترین مقاصد مسافرتی است. 

سفر به لبنان
جاذبه های تاریخی لبنان

ویزای توریستی لبنان برای شهروندان ایرانی 

شهروندان ایرانی برای سفر به لبنان نیازی به دریافت ویزای توریستی از طریق مراجعه به سفارت ندارند. شما برای اقامت کمتر از ۹۰ روز در لبنان، می‌توانید در لحظه ورود به فرودگاه در این کشور، ویزای توریستی خود را برای ۳۰ روز اقامت دریافت کنید و در صورتی که بیشتر از ۳۰ روز در لبنان بمانید، این ویزا قابل تمدید است. 

راه‌های سفر به لبنان برای شهروندان ایرانی 

شهروندان ایرانی می‌توانند به دو طریق به این کشور سفر کنند. 

۱- سفر به لبنان از طریق سفر زمینی 

این مسیر شاید ارزان‌تر باشد و بتوانید بیشتر مناظر طبیعی دو کشور عراق و سوریه را تماشا کنید، اما راهی طولانی و شاید در مواردی پرخطر باشد. در این روش باید خودرو شما مراحل کاپوتاژ را بگذراند. بعد باید وارد کشور عراق شده و مسیر شرق تا غرب عراق را طی کرده و وارد سوریه شوید. 

بعد از پیمودن مسیر شرق تا غرب سوریه می‌توانید وارد لبنان شوید. 

۲- سفر به لبنان از طریق سفر هوایی 

راحت‌ترین روش سفر به لبنان از تهران، مسیر هوایی است که شما می‌توانید بعد از ۳ ساعت پرواز وارد فرودگاه در کشور لبنان شوید. 

نکته: 

عوارض خروج از کشور برای کشور لبنان نیز مانند همه کشورهای دیگر وجود دارد و باید این مبلغ را پرداخت کنید. 

موارد مورد نیاز در سفر به لبنان 

در سفر به لبنان نیازمند چیزهایی در این کشور خواهید بود که این امری کاملا طبیعی است. این موارد و نحوه تهیه و استفاده از خدمات مربوط به آنها عبارت‌اند از: 

  • حمل و نقل عمومی در لبنان 

حمل و نقل عمومی در کشور لبنان تاکسی و اتوبوس است که اتوبوس‌ها ارزان‌ترین وسیله حمل‌ونقل در این کشور بوده و کرایه آنها بین ۱۰۰۰ تا ۷۰۰۰ لیره است. 

  • اجاره اتومبیل در لبنان 

بسیاری از توریست‌ها برای صرفه‌جویی در زمان و راحتی سفر خود اتومبیل اجاره می‌کنند تا از گردش در لبنان بیش از پیش لذت ببرند. اجاره این خودروها با توجه به مدل آنها، مدت زمان قرارداد و همچنین شهر محل گردش، تعیین می‌شود. 

مثلا در بیروت اجاره خودروها از ۱۹ دلار تا ۱۵۰ دلار در روز متفاوت است. 

  • خدمات بانکی در لبنان 

اگر در کشور لبنان نیاز به کار بانکی داشته باشید، می‌توانید به راحتی با پاسپورت و ویزای توریستی خود به یکی از بانک‌ها مراجعه کرده و کار بانکی مورد نیازتان را انجام دهید. از مهم‌ترین بانک‌های لبنان می‌توان به بانک‌های زیر اشاره کرد. 

۱- بانک BLOM Bank 

۲- بانک Byblos Bank 

۳- بانک Fransabank 

۴- بانک BankMed

  • خدمات درمانی در لبنان 

برای سفر به لبنان بهتر است که یک بیمه مسافرتی تهیه کنید که تمامی خطرهای احتمالی مانند سرقت اموال، از دست دادن متعلقات و همچنین مشکلات اورژانسی پزشکی را پوشش دهد. حتی این بیمه باید هزینه‌های آمبولانس یا تاخیر یا از دست دادن پرواز را نیز پوشش دهد. 

در برخی از موارد ممکن است که شرکت بیمه هزینه‌ها را بعد پرداخت کند، بنابراین باید تمامی اسناد را تا زمان دریافت وجه نگهداری کنید. 

برای تهیه این بیمه نیز قبل از سفر به صورت آنلاین در عرض چند دقیقه می‌توانید اقدام کنید. 

  • تهیه سیم‌کارت 

شما در کشور لبنان می‌توانید از سیم کارت خودتان استفاده کنید، اما هزینه رومینگ بالا است و این کار برای شما گران تمام می‌شود، بنابراین می‌توانید سیم‌کارت لبنانی تهیه کنید که قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته و دارای اینترنت پرسرعت هستند. 

دو مورد از سیم‌کارت‌های مهم لبنانی عبارت‌اند از: 

1- Touch Lebanon 

2- Alfa

شما می‌توانید این سیم‌کارت‌ها را در فرودگاه‌ها و یا فروشگاه‌های سراسر کشور لبنان خریداری کنید. 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به مالزی 

سفر به لبنان
زیبایی های لبنان

واکسن‌های ضروری برای سفر به لبنان 

تزریق برخی از واکسن‌ها برای سفر به کشور لبنان ضروری است که این واکسن‌ها عبارت‌اند از: 

۱- آبله مرغان (واریسلا)

۲- دیفتری – کزاز- سیاه سرفه 

۳- آنفلوآنزا 

۴- سرخک – اوریون – سرخجه (MMR)

۵- فلج اطفال 

۶- زونا

۷- کووید ۱۹ 

۸- هپاتیت A – هپاتیت B

۹- سرخک 

۱۰- هاری

۱۱- حصبه 

شماره تلفن‌های ضروری در سفر به لبنان 

بهتر است قبل از سفر به لبنان شماره‌های ضروری در این کشور را بدانید تا در مواقع ضروری بتوانید با این شماره‌ها تماس بگیرید. در جدول زیر این شماره‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. 

 

نام ارگان  شماره تلفن 
آتش‌نشانی ۱۷۵
پلیس ۱۱۲
اورژانس ۱۲۵ – ۱۴۰ 
امنیت عمومی  ۱۷۱۷
سفارت ایران در لبنان  ۱۸۲۱۲۳۰ و ۱۸۲۱۲۲۴

 

جاذبه‌های توریستی لبنان 

از بهترین جاذبه‌های گردشگری لبنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- میدان شهدا 

یکی از جاذبه‌های لبنان در شهر بیروت میدان و مجسمه شهدا است. مجسمه شهدا در سال ۱۹۳۰ توسط یک مجسمه‌ساز ایتالیایی به نام مارینو مازاکوراتی و در زمان حکومت فرانسه ساخته شده است و نشان‌دهنده شهدای لبنانی است که در جنگ علیه امپراطوری عثمان کشته شدند. 

۲- مسجد محمد الامین 

در میدان شهدا یک مسجد به نام مسجد محمد الامین وجود دارد که مناره های این مسجد ۶۵ متر بوده و سقف آبی روشنی دارد. این مسجد یکی از زیباترین جاذبه‌های لبنان است. 

سفر به لبنان
میدا شهدا

۳- جبل لبنان 

در این بخش کوهستانی که در شمال لبنان از بیروت تا جنوب شهر ساحلی باترون ادامه دارد، روستاهای کوهستانی بیت مری و برومانا قرار دارند، همچنین شهر ساحلی جونیه نیز در این منطقه قرار گرفته که از بهترین تفریح‌گاه‌های تابستانی به شمار می‌روند. از دیگر جاذبه‌های این بخش از لبنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • کتیبه‌های تنگه نهرالکلب 
  • غارهای جیتاگرتو
  • شهر بندری بیبلوس
  • کوه سنین 
  • ذخایر سبز بنتائل
  • جبل موسی
  • سواحل رودخانه و غار بزرگ زیبا در دره آدونیس

۴- شمال لبنان 

در شمال لبنان، دو شهر مهم این کشور قرار دارند که هر کدام از این شهرها نیز جاذبه‌های خاص خود را دارند. این دو شهر عبارت‌اند از: 

  • طرابلس

طرابلس یک شهر قرون وسطایی است که دارای تاریخی غنی و معماری دوران ممالیک بوده که در بخش شمالی ساحل لبنان قرار دارد. 

  • باترون 

باترون نیز یکی دیگر از شهرهای شمال لبنان است که شهری تاریخی و جذاب بوده و به دلیل کلوب‌های ساحلی، تفریحات شبانه و همچنین رستوران‌های غذاهای دریایی شهرت بسیار زیادی دارد. 

در شمالی‌ترین بخش لبنان نیز منطقه سرسبزی به نام عکار وجود دارد که در کنار دریاچه زیبای عیون السماک و همچنین دامنه‌های کوه جبل قموه قرار گرفته است. 

۵- دره قادیشا 

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در لبنان، دره زیبای قادیشا است که یک تفریح‌گاه تابستانی محسوب شده و علاوه بر جاذبه کاوشگری و استراحت در روستای کوهستانی Bcharre می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی مانند جنگل سرو، بلندترین قله قورنت السودا، بازدید از حوضچه‌ها و چشمه‌ها، ذخیره‌گاه طبیعی ایهدن و تنورین لذت ببرید. 

۶- دره بقاع 

دره بقاع یکی دیگر از زیبایی‌های لبنان است که دارای تابستان گرم و خشک و زمستانی سرد و برفی است. این دره از باغ‌های زیتون و تاکستان‌ها و مزارع گندم پوشیده شده است و انجیر و انار نیز در این دره کشت می‌شود. ساکنان این دره اغلب شیعه هستند. 

۷- کوه‌های شوف

کوه‌های شوف در منطقه جنوبی جبل لبنان قرار داشته و مملو از باغ‌‌های انگور، سیب، زیتون و همچنین درختان سرو است. علاوه بر این، کاخ عثمانی در بیت الدین، شهر دیر القمر، جنگل‌های قدیمی ذخیره‌گاه سرو شوف، دهکده زیبای زیست محیطی در نزدیکی دیمیت و روستاهای جذاب باقلین و مختارا باعث شده است که این منطقه یکی از جاذبه‌های گردشگری لبنان محسوب شود. 

۸- مناطق اسکی و اسنوبرد

کشور لبنان دارای ۶ پیست اسکی است که هر کدام از آنها می‌توانند یک گزینه خوب برای توریست‌ها و گردشگران باشند. 

۹- جنوب لبنان 

جنوب لبنان یک شهر باستانی با تاریخ غنی است که قدمت آن به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. این شهر یکی از اسلامی‌ترین و محافظه‌کارترین شهرهای لبنان است. 

خاک حاصلخیز این منطقه باعث شده است که باغ‌های مرکبات، موز و زیتون در این منطقه به وفور یافت شود، همچنین این منطقه دارای خط ساحلی سرسبزی بوده و به دلیل وجود قلعه‌ها، مساجد، غارها، معابد، سوق‌ها و سواحل زیبا از مقاصد زیبای گردشگری است. 

بهترین هتل‌ها در سفر به لبنان 

در کشور لبنان نیز هتل‌های زیادی وجود دارد که برخی از این هتل‌ها بزرگ و لوکس هستند. ۵ مورد از این هتل‌ها عبارت‌اند از:‌

۱- هتل Byblos Sur Mer

۲- هتل Sofitel Beirut Le Gabriel

۳- هتل Radisson BLU Martinez Hotel

۴- هتل Coral Beach Hotel and Resort Beirut

۵- هتل Al Bustan Hotel & Spa

سفر به لبنان
جاذبه های لبنان

معروف‌ترین غذاهای لبنان 

کشور لبنان به دلیل وجود ادویه‌ها و مواد اولیه شهرت بسیاری داشته و غذاهای این کشور در دسته غذاهای خوش طعم قرار دارند، بنابراین توریست‌ها و مسافران بسیاری مجذوب غذاهای لذیذ لبنان می‌شوند که بیشتر این غذاها با نان سرو می‌شوند. 

از مهم‌ترین و معروف‌ترین غذاهای لبنان می‌توان به غذاهای زیر اشاره کرد. 

 

نام غذا  مواد تشکیل دهنده غذا 
فتوش سالاد سبز + سس لیمو + نان ترد
تبوله جعفری خرد شده + گوجه فرنگی + پیاز + نعناع + آبلیمو + روغن زیتون 
حمص خمیر خامه‌ای متشکل از نخود + روغن زیتون + لیمو + تاهینی
موتبل یا باباغنوج بادمجان کبابی + رب کنجد + ماست + لیموترش
لبنه خمیر پنیر خامه‌ای و ماست 
کیبه اراس کوفته کبابی 
کیبه نایه گوشت چرخ کرده بز خام
شانکلیش پنیر سفید نمکی با پیاز شیرین + گوجه فرنگی + جعفری + روغن زیتون
شیش تاوک ساندویچ مرغ با سیب زمینی + سالاد کلم + رب سیر
لوبیه  لوبیا سفید یا لوبیا سبز + پیاز خرد شده + رب گوجه فرنگی + روغن زیتون
مانوچه  پیتزای لبنانی متشکل از گوشت + پنیر+ آویشن+ دانه‌های کنجد+ لبنه و روغن زیتون
کنافه  شیرینی عربی با خمیر فیلو + پنیر + شربت و لیمو ترش 

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری دبی 

بهترین سوغاتی‌های لبنان 

در برنامه سفر به لبنان حتما به خرید سوغاتی هم فکر می‌کنید. در این کشور سوغاتی‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید به عنوان یادگاری خریداری کنید. از مهم‌ترین سوغات این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- شیرینی 

۲- آجیل بوداده 

۳- پوشاک صنایع دستی

۴- قهوه جوش ترکی 

۵- دکوراسیون منزل 

۶- چوب سدر که روی آن متن و نقاشی حک شده 

و…

جمع‌بندی 

یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه، کشور لبنان است که به سرزمین سروها معروف بوده و دارای تمدن و فرهنگ غنی است. سفر به لبنان همواره متقاضیان زیادی داشته است و گرچه در بسیاری از مواقع دستخوش جنگ بوده، اما هر ساله بسیاری از گردشگران از سراسر جهان این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. 

دو شهر مهم و زیبای لبنان شهرهای بیروت و طرابلس هستند، اما علاوه بر این شهرها، مناطق دیدنی زیادی نیز در این کشور کوچک و خوش آب و هوای آسیایی وجود دارد. 

برای اینکه بیشتر با لبنان و یا سایر کشورها دنیا و سفر یا مهاجرت به آنها آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳

 

سوالات متداول 

۱- آدرس سفارت لبنان در ایران ؟

سفارت لبنان در تهران – خیابان کریم خان زند – خیابان ویلا – کوچه افشین – پلاک ۲۰ قرار دارد. 

۲- آیا برای سفر به لبنان باید ویزا بگیریم؟

خیر، می‌توانید در فرودگاه ویزای خود را دریافت کنید. 

۳- آب و هوای لبنان چگونه است؟

لبنان دارای آب و هوای مدیترانه‌ای بسیار مطبوعی است. 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا