آمریکا

ایالت فلوریدا و مزایا و معایب زندگی در آن 

یکی از ایالات پنجاه گانه آمریکا، ایالت فلوریدا است که یکی از بهترین مقاصد گردشگری بوده و سالانه میلیون‌ها نفر به این ایالت سفر می‌کنند. فلوریدا در تمام سال، آب و هوای آفتابی دارد و با آفتاب و سواحل زیبا معروف است و به همین دلیل است که به فلوریدا ایالت آفتاب نیز گفته می‌شود. 

این ایالت یکی از پرجمعیت‌ترین ایالت‌های آمریکا است و مهاجران زیادی این ایالت را برای زندگی انتخاب می‌کنند، اما زندگی در فلوریدا نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد و بهتر است افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا و زندگی در این ایالت را دارند، به خوبی مزایا و معایب زندگی در این ایالت را با توجه به شرایط خود بررسی کنند. 

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با ایالت فلوریدا و زندگی در آنجا آشنا کنیم، بنابراین توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا به انتها بخوانید. 

آشنایی با ایالت فلوریدا 

فلوریدا سومین ایالت پرجمعیت آمریکا و بیست و هفتمین ایالتی است که به عنوان ایالت به رسمیت شناخته می‌شود. این ایالت در جنوب شرقی ایالات متحده واقع شده است و تالاهاسی پایتخت این ایالت بوده و بزرگترین شهر آن جکسون ویل است. 

آب و هوای فلوریدا گرم و مرطوب بوده و بخش‌های شمالی دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و بخش‌های جنوبی دارای آب‌ و هوای گرمسیری هستند. این ایالت طولانی‌ترین خط ساحلی را دارد و به همین دلیل گرم‌ترین ایالت آمریکا محسوب می‌شود، با این حال از ماه ژوئن تا نوامبر احتمال طوفان‌های شدید و سیلاب در این ایالت وجود دارد. 

از نظر جغرافیایی، فلوریدا از شمال با ایالت جورجیا هم مرز است و از شرق با اقیانوس اطلس، از جنوب با تنگه فلوریدا و از غرب با خلیج مکزیک و در شمال غرب با ایالت آلاباما مرز مشترک دارد. 

مهم‌ترین ویژگی‌های ایالت فلوریدا 

اقتصاد فلوریدا با ارزش بالای یک هزار میلیارد دلار، بعد از کالیفرنیا، تگزاس و نیویورک، در جایگاه چهارم قرار دارد و شانزدهمین اقتصاد قدرتمند جهان است. مورد مهم دیگری که باعث اهمیت ایالات فلوریدا در میان سایر ایالات امریکا شده است، پایگاه فضایی کندی در این ایالت است که پایگاه پرتاب سفینه‌های فضایی ناسا بوده و یکی از جاذبه‌های گردشگری ایالت فلوریدا نیز محسوب می‌شود. 

از نظر جمعیت نیز این ایالت پنجاه و هشتمین سرزمین پرجمعیت دنیا (با توجه به آمار ۲۰۱۸) محسوب می‌شود. نرخ بیکاری این ایالت نیز با توجه به سایر ایالات آمریکا، رتبه ۱۸ را دارد. 

از دیگر ویژگی‌های این ایالت می‌توان به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی فلوریدا اشاره کرد. این دانشگاه‌‌ها عبارت‌اند از: 

۱- دانشگاه ایالتی فلوریدا 

۲- دانشگاه فلوریدا 

۳- دانشگاه بین‌المللی فلوریدا 

۴- دانشگاه کشاورزی و مکانیک فلوریدا 

۵- دانشگاه فناوری فلوریدا 

۶- دانشگاه مرکز فلوریدا 

۷- دانشگاه فلوریدای جنوبی

۸- آزمایشگاه ملی میدان قوی مغناطیسی

بیشتر بخوانید: ایالت کالیفرنیا پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا 

ایالت فلوریدا
زندگی در فلوریدا

بهترین شهرهای ایالت فلوریدا 

فلوریدا دارای شهرهای متعددی است که از مهم‌ترین شهرهای این ایالت می‌توان به ۳ شهر زیر اشاره کرد. 

۱- شهر اورلاندو 

اورلاندو یکی از شهرهای مهم ایالت فلوریدا است که پارک‌های زیبایی داشته و با داشتن دیزنی لند به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای توریست‌ها و گردشگران تبدیل شده است. هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا به این شهر سفر می‌کنند. به طوری که در سال ۲۰۱۹ قبل از بیماری کرونا این شهر با ۷۵ میلیون بازدید کننده به پربازدیدترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شد. 

۲- شهر میامی 

میامی از دیگر شهرهای محبوب در ایالت فلوریدا است که دارای سواحلی پر از درختان نخل و بناهای زیبای هنری است. این شهر برای زندگی و سفر شهر بسیار مناسبی است و بیشترین جمعیت اسپانیایی تبار را دارد. به طور کلی این شهر دارای فرهنگی پویا بوده و با موزه‌های خاص و منحصر به فرد، یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای هنرمندان است. 

۳- شهر تامپا 

تامپا از دیگر شهرهای ایالت فلوریدا است که در لیست بهترین شهرهای این ایالت برای زندگی قرار دارد. این ایالت دارای زمستان‌های رویایی، باغ‌های بوش و پارک تفریحی بسیار مهیجی است که سبکی آفریقایی داشته و محلی برای بازدید از گونه‌های مختلف حیوانی و همچنین استفاده از وسایل سواری هیجان‌انگیز است. 

مزایا و معایب زندگی در ایالت فلوریدا 

زندگی در ایالت فلوریدا مزایا و معایب متعددی دارد. از مهم‌ترین مزایای زندگی در این ایالت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • آب و هوای خوب و آفتابی

فلوریدا ایالتی است که دارای آب و هوای گرم و آفتابی است و حتی زمستان‌های بدون برفی دارد و همین باعث شده است که یکی از گزینه‌های اول زندگی برای مهاجرین باشد. 

  • تنوع فرهنگی 

این ایالت یکی از متنوع‌ترین ایالت‌های آمریکا است و تقریبا ۶۰ درصد از مردمان این ایالت سفید پوست، ۲ درصد آسیایی، ۱۶ درصد آمریکایی آفریقایی تبار و ۲۲ درصد اسپانیایی هستند، بنابراین تنوع فرهنگی در این ایالت بسیار بالا است. 

  • اقتصاد قوی 

این ایالت از اقتصاد قوی بهره می‌برد و نرخ بیکاری هم پایین است، بنابراین افراد در این ایالت درآمدهای خوبی دارند. 

در کنار این مزایا، زندگی در ایالت فلوریدا معایبی نیز دارد که از مهم‌ترین معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • هزینه‌های بالای زندگی 

ایالت فلوریدا یکی از گران‌ترین ایالت‌های آمریکا است و به غیر از هزینه مسکن، سایر هزینه‌های زندگی در این ایالت بالا است. 

  • تابستان‌های گرم 

تابستان‌های فلوریدا گرم و مرطوب است و این گرما ممکن است برای برخی از افراد طاقت فرسا باشد. 

  • وجود مارها 

 این ایالت محل زندگی مارهای سمی و غیرسمی است و افرادی که طبیعت گردی را دوست دارند، بهتر است که در ایالت فلوریدا مراقب حضور مارها باشند. 

ایالت فلوریدا
ایالت فلوریدا

جمع‌بندی 

یکی از ایالت‌های آمریکا، ایالت فلوریدا است که یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری است. البته زندگی در این ایالت نیز از جهات مختلفی اهمیت دارد. مهم‌ترین مورد این است که این ایالت دارای اقتصاد قدرتمندی است و نرخ بیکاری پایینی نیز دارد. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با این ایالت آشنا کنیم. برای اینکه بیشتر با مهاجرت و زندگی در آمریکا، ایالت‌های این کشور و همچنین روش‌‌های مهاجرتی آشنا شوید، سایر مقالات سایت را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: آشنایی با ایالت های آمریکا 

سوالات متداول 

۱- اختلاف ساعت ایالت فلوریدا و تهران چقدر است؟

اختلاف ساعت بین فلوریدا و تهران در حدود ۷ ساعت و نیم است. 

 

۲- هزینه‌های زندگی در اورلاندو چقدر است؟

هزینه‌های زندگی در کل ایالت فلوریدا بالا است و به عوامل متعددی هم بستگی دارد. 

 

۳- بهترین شهر فلوریدا برای زندگی کدام است؟ 

فلوریدا بیشتر جمعیت شهری دارد و تمامی شهرهای فلوریدا برای زندگی با توجه به شرایط فرد می‌توانند مناسب باشند.  

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا