خبر ها

شرایط مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال به کشورهای مختلف جهان 

شاید به نظر برسد که مهاجرت همواره برای افراد بالای ۱۸ سال بوده و کودکان و نوجوانانی که مهاجرت می‌کنند، حتما همراه با خانواده هستند، اما در سال‌های اخیر مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال نیز افزایش پیدا کرده است و بسیاری از والدین فرزندان خود را به تنهایی به کشور دیگری می‌فرستند تا آینده خود را در کشور جدید بسازند. 

کاملا واضح است که تنها راهی که برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال وجود دارد، مهاجرت تحصیلی است، زیرا این افراد نه در سن ازدواج و نه در سن کار و سرمایه گذاری هستند، بنابراین تنها راه قانونی برای مهاجرت این افراد مهاجرت تحصیلی است که البته این روش مهاجرتی نیز در هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. 

برای اینکه بیشتر با مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال به کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال و مزایا و معایب آن 

با توجه به آمار رسمی، مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال از سال ۱۹۹۰ روندی صعودی داشته و افراد زیادی به دلایل مختلف به کشورهای مختلف جهان مهاجرت کرده‌اند که از مهم‌ترین دلایل مهاجرت این افراد می‌توان به مواردی چون، تحصیل با سیستم آموزشی بهتر، زندگی در کشوری با اقتصاد قوی و یا الحاق به خانواده اشاره کرد. 

با وجود اینکه این مهاجرت کاملا به شرایط زندگی، دارایی، آرزوها و اهداف افراد بستگی دارد، اما مزایا و معایبی نیز در پی دارد که از مهم‌ترین مزایا و معایب مهاجرت در سنین پایین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 

مزایای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال  معایب مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال
۱- سازگاری سریع با فرهنگ کشور مقصد 

۲- عدم نیاز به مدرک زبان با نمره بالا 

۳- سیستم آموزشی باکیفیت در برخی از کشورها و بالا رفتن شانس ورود به دانشگاه‌های مطرح 

۴- ارائه ویزای همراه بدون نیاز به مدرک زبان یا پذیرش تحصیلی

۱- عدم امکان کار همزمان با تحصیل و یا محدودیت در زمان 

۲- محدودیت در انجام کارهای اداری 

۳- احتمال بروز مشکلات روحی به دلیل جدایی از خانواده 

و…

مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال
مهاجرت تحصیلی

بهترین کشورها برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال 

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین روش‌های مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال است و از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی می‌توان به کشورهای زیر اشاره کرد. 

  • انگلستان 

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی دانش‌اموزان، کشور انگلستان است. افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند با ویزای child student visa برای این روش مهاجرتی اقدام کنند. تنها در شهر لندن در حدود ۲۸ مدرسه بین‌المللی برای دانش‌آموزان وجود دارد و غیر از این مدارس، مدارس boarding school نیز وجود دارند که مدارس شبانه روزی برای دانش‌آموزان بین‌المللی هستند. 

البته برای دریافت این ویزا نیز شرایطی وجود دارد که این شرایط عبارت‌اند از:‌

۱- متقاضی باید از یک مدرسه مستقل پذیرش تحصیلی داشته باشد. 

۲- داشتن تمکن مالی کافی برای زندگی و تحصیل در این کشور الزامی است. 

۳- دانش‌آموز باید از والدین و یا قیم خود رضایت‌نامه داشته باشد. 

نکته: 

دانش‌آموزانی که بیش از ۱۶ سال دارند، می‌توانند به صورت همزمان با تحصیل، ۱۰ ساعت کار کرده و تجربه کسب کنند. مدت زمان ویزای دانش‌اموزی انگلیس با توجه به سن دانش‌آموز تعیین می‌شود و طبق جدول زیر است. 

 

سن متقاضی  مدت زمان اعتبار ویزای دانش‌آموزی
افراد کمتر از ۱۶ سال حداکثر ۶ سال + ۴ ماه بعد از پایان دوره
افراد بین ۱۶ تا ۱۷ سال حداکثر ۳ سال + ۴ ماه بعد از پایان دوره 

 

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلیس بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ پوند است و هزینه دریافت ویزا نیز در حدود ۴۹۰ پوند انگلیس خواهد بود. 

  • کانادا 

از دیگر کشورهایی که برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال، بسیار مناسب است، می‌توان به کشور کانادا اشاره کرد. برای مهاجرت به این کشور نیز مانند انگلیس دو روش مهاجرت برای افراد زیر ۱۸ سال وجود دارد. یک روش الحاق به خانواده و روش دوم مهاجرت تحصیلی است. 

افرادی که می‌خواهند با تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت کنند باید از یک موسسه آموزشی، پذیرش تحصیلی داشته باشند. والدین این افراد می‌توانند با ثابت کردن این موضوع که فرزندشان به همراهی و حمایت نیاز دارد، ویزای همراه کانادا را دریافت کنند. 

بیشتر بخوانید: تحصیل در کانادا 

مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال
مهاجرت تحصیلی دانش آموزان
  • سوئد

سوئد یکی دیگر از کشورهای مناسب برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال است. افرادی که از یک موسسه آموزشی، پذیرش تحصیلی دریافت کنند، می‌توانند با ویزای تحصیلی وارد کشور سوئد شوند، البته این دانش‌آموزان باید برای تحصیل و زندگی در این کشور، رضایت‌نامه قانونی والدین خود را داشته باشند. 

  • ترکیه 

از دیگر کشورهای مناسب برای مهاجرت دانش‌آموزی می‌توان به کشور ترکیه اشاره کرد. افراد زیر ۱۸ سال که می‌خواهند به تنهایی در ترکیه زندگی کنند، باید رضایت‌نامه از والدین خود داشته باشند. البته در برخی از موارد این افراد در ترکیه تحت حمایت قرار می‌گیرند. 

  • آلمان 

از دیگر کشورهای مناسب برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال، کشور آلمان است که البته قوانین سفت و سختی دارد و افراد زیر ۱۸ سال که قصد مهاجرت تحصیلی و زندگی در این کشور را بدون حضور والدینشان دارند، باید علاوه بر رضایت‌نامه والدین، باید قرارداد اجاره خانه و… را نیز داشته باشند. 

  • اسپانیا 

افرادی که بتوانند از یک موسسه آموزشی در اسپانیا پذیرش تحصیلی بگیرند، می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. مدارس بین‌المللی زیادی در این کشور وجود دارد که دانش‌آموزان بین‌المللی را پذیرش می‌کند. 

  • کره جنوبی 

یکی دیگر از کشورهای محبوب برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال، کشور کره جنوبی است که مدارس بین‌المللی زیادی در این کشور وجود دارد که تحصیل در این مدارس به زبان انگلیسی است و افرادی که بتوانند از یکی از این مدارس پذیرش تحصیلی بگیرند، می‌توانند برای تحصیل به کره جنوبی بروند. 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال 

از مهم‌ترین مدارک برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • پاسپورت معتبر و مدارک هویتی 
  • عکس در اندازه پاسپورتی 
  • سوابق تحصیلی و ریزنمرات 
  • نامه پذیرش از مدرسه یا موسسه آموزشی 
  • گواهی تمکن مالی 
  • گواهی پزشکی 
  • رضایت‌نامه کتبی از والدین 
  • مدارکی مانند گواهی تولد و… برای نشان دادن رابطه فرد با والدین، برای دریافت ویزای همراه 
مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال
مهاجرت دانش آموزی

جمع‌بندی 

یکی از مواردی که در مبحث مهاجرت هر روز بیشتر از قبل دیده می‌شود، مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال است که معمولا تنها روش مهاجرت قانونی برای این افراد که قصد دارند به تنهایی در یک کشور دیگر زندگی کنند، مهاجرت تحصیلی است. 

کشورهای زیادی وجود دارند که برای مهاجرت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار مناسب هستند. از جمله این کشورها می‌توان به انگلیس و کانادا اشاره کرد. با این حال مهاجرت به این کشورها برای افرادی که زیر ۱۸ سال دارند، شرایط و قوانین خاص خود را دارد. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا درباره این کشورها اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. در صورتی که بخواهید درباره مهاجرت تحصیلی یا سایر روش‌های مهاجرتی بیشتر بدانید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: مهاجرت مشمولین سربازی 

سوالات متداول 

۱- آیا برای مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال دانش زبان الزامی است؟

افرادی که زیر ۱۸ سال دارند باید با زبان کشور مقصد آشنایی کافی داشته باشند، اما معمولا نیازی به مدرک زبان با نمره بالا نخواهند داشت. 

۲- آیا دانش‌اموزان بین‌المللی نیز امکان کار همزمان با تحصیل را دارند؟

در برخی از کشورها، افرادی که بالای ۱۶ سال دارند، می‌توانند ۱۰ ساعت در هفته همزمان با تحصیل کار کنند. 

۳- بهترین روش مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال کدام است؟

بهترین روش مهاجرت به همراه والدین است که در این حالت ویزای همراه می‌گیرند و همراه والدینشان خواهند بود. 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا