سایر کشور ها

راه‌های مهاجرت به کویت، یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا 

همان‌طور که می‌دانید، کویت یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است که باارزش‌ترین پول دنیا را داشته و به همین دلیل مهاجرت به کویت یکی از گزینه‌های مهاجرت برای شهروندان کشورهای مختلف دنیا به ویژه ایران است. 

بسیاری از افراد برای کار، تحصیل و یا سرمایه‌گذاری کویت را انتخاب می‌کنند. البته دریافت اقامت دائم این کشور چندان ساده نیست، اما غیرممکن هم نیست. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که دوست دارید در این کشور ثروتمند درآمد داشته باشید و زندگی مرفه‌ای برای خود و خانواده‌تان بسازید، ادامه این مطلب را بخوانید تا با روش‌های مهاجرت به کویت آشنا شوید. 

مهاجرت به کویت و مزایای زندگی در این کشور 

کویت یا دولت کویت کشوری آسیایی است که با عراق و عربستان دارای مرزهای خاکی و با کشور ما دارای مرزهای آبی (از طریق خلیج فارس) است. پایتخت این کشور نیز کویت نام دارد. این کشور عربی زبان بوده و واحد پول کویت دینار است. 

جمعیت این کشور بین ۴ تا ۵ میلیون نفر است و مساحتی در حدود ۱۷۸۲۰ کیلومتر مربع دارد. با این مساحت  و جمعیت کم، کویت یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و مردم این کشور زندگی مرفه‌ای دارند. از دیگر مزایای مهاجرت به کویت و زندگی در این کشور، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- کویت کشوری امن بوده و نرخ جرم و جنایت در این کشور پایین است. 

۲- افرادی که در این کشور کار می‌کنند، حقوق و مزایای بالایی دارند. 

۳- در این کشور چیزی به نام مالیات بر درآمد وجود ندارد. 

۳- برای تحصیل در این کشور مدارس، کالج‌ها و مراکز آموزشی متنوعی وجود دارد. 

بیشتر بخوانید: ارزش پول ۱۲ کشور دنیا 

مهاجرت به کویت
زندگی و کار در کویت

راه‌های مهاجرت به کویت 

برای مهاجرت به کویت نیز مانند سایر کشورها، روش‌های مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

۱- مهاجرت به کویت از طریق کار

یکی از پرمتقاضی‌ترین روش‌های مهاجرت به کویت، مهاجرت از طریق کار است. نرخ بیکاری در این کشور ۲٪  است و همین باعث شده که فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور برای اتباع خارجی وجود داشته باشد. (مهاجرت کاری در حال حاضر برای شهروندان ایرانی امکان‌پذیر نیست.)

نیروهای کار خارجی برای کار در کویت باید یک کارفرمای کویتی پروسه دریافت ویزای کار اقامتی یا اقامه را پیش ببرد. کارفرما برای مجوز کار کارمند خود به وزارت کار و امور اجتماعی کویت درخواست می‌دهد، البته باید برای دریافت مجوز کار شرایط لازم وجود داشته باشد که این شرایط عبارت‌اند از: 

۱- پاسپورت کارمند خارجی 

۲- گواهی عدم سوء پیشینه 

وزارت امور خارجه در کشور کویت یک نسخه از این مجوز کار را برای تایید به کشور کارمند خارجی (سفارت کویت در کشور مورد نظر) ارسال می‌کند. کارفرما نیز یک نسخه از این مجوز را به کارمند ارسال می‌کند تا کارمند بتواند یا این مدرک به سفارت یا کنسولگری رفته و برای دریافت ویزای کویت اقدام کند. 

کارمندان بخش‌های خصوصی کویت برای دریافت ویزای کار این کشور به گواهی NOC و یک کپی از مجوزهای کارفرما برای اهداف تجاری قانونی نیاز دارند. 

نکته: 

افرادی که به صورت توریستی به کویت رفته و در آنجا کاری پیدا می‌کنند، باید از این کشور خارج شده و با ویزای کار به کویت بازگردند. 

۲- مهاجرت به کویت از طریق تحصیل

از دیگر روش‌های مهاجرت به کویت، مهاجرت تحصیلی است. این کشور دارای دانشگاه‌های متنوعی بوده که شهریه‌های مقرون به صرفه‌ای دارند و به دلیل قدرت کویت در صنعت نفت، تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌تواند یک پل برای کار در این کشور و در این صنعت باشد. 

برای تحصیل در کویت نیز باید یک پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور داشته باشید. جالب است بدانید که تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی است و افرادی که نمره زبان آیلتس بالای ۵.۵ یا تافل بالای ۷۵ هستند، می‌توانند برای اپلای اقدام کنند. 

مهاجرت به کویت
کویت

۳- مهاجرت به کویت از طریق ازدواج 

از دیگر روش‌های مهاجرت به کویت، مهاجرت از طریق ازدواج است. افرادی که بتوانند با یک شهروند کویتی ازدواج کنند، می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. البته این افراد باید قانونی بودن ازدواج خود را به دولت کویت ثابت کنند. 

مورد مهم بعدی این است که هر خانمی که با یک شهروند کویتی ازدواج کند، بعد از ۱۵ سال می‌تواند اقامت دائم این کشور را اخذ کند، اما اگر آقایی با یک خانم شهروند کویت ازدواج کند، نمی‌تواند اقامت دائم کویت را دریافت کند. 

بیشتر بخوانید: مهاجرت به دبی 

۴- مهاجرت به کویت از طریق سرمایه‌گذاری 

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کشور کویت، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است که می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم و شهروندی کویت شود. شما با این روش مهاجرتی می‌تواند خانواده خود را نیز با ویزای همراه به کویت ببرید. 

برای سرمایه‌گذاری در کویت دو روش وجود دارد که عبارت‌اند از: 

  • خرید ملک در کویت 
  • ثبت شرکت در کویت 

نکته مهم این است که سرمایه‌گذاری در کویت در هر کدام از این روش‌ها باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا (۱۵۱ هزار دینار کویت) باشد. البته معمولا سرمایه‌گذاری در این کشور بالای ۱ میلیون دلار آمریکا است. 

موضوع بعد در مورد ثبت شرکت در این کشور است. برای ثبت‌شرکت شرایط خاصی وجود دارد که عبارت‌اند از: 

  • سرمایه‌گذار باید برای حداقل دو سال، ۱۰ شغل تمام وقت در کویت ایجاد کند. 
  • یک سرمایه‌گذار باید فعالانه مشاغل را مدیریت کرده و در صورت سرمایه‌گذاری مستقیم، مشاغل مستقیم ایجاد کند. 
  • در صورت سرمایه‌گذاری در یک مرکز منطقه‌ای، امکان ایجاد مشاغل مستقیم، غیرمستقیم و القایی وجود دارد که تنها نیاز به مدیریت انفعالی خواهد داشت. 

۵– مهاجرت به کویت از طریق تولد 

 

کویت از قانون خون تبعیت می‌کند، بنابراین کودکانی می‌توانند تابعیت این کشور را بگیرند که پدرو مادر کویتی داشته باشند. حتی کودکانی که والدین آنها اقامت طولانی مدت کویت را دارند نیز نمی‌توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند. 

۶- مهاجرت به کویت از طریق پناهندگی 

درخواست پناهندگی در این کشور یک اتفاق نادر و دشوار بوده و به تشخیص دولت اعطا می‌شود و تنها در صورتی صادر می‌شود که متقاضی ثابت کند با بازگشت به کشور خود با فقر مالی یا خشونت مواجه خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: کار در قطر و مشاغل مورد نیاز 

مهاجرت به کویت
کویت

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کویت 

برای مهاجرت به کویت باید مدارکی را ارائه دهید که برخی از این مدارک عمومی و برخی دیگر با توجه به روش مهاجرتی تعیین می‌شوند. مدارک عمومی برای مهاجرت به کویت عبارت‌اند از: 

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • بلیت رفت و برگشت برای ویزای توریستی 
  • مدرک محل اقامت در کویت 
  • اثبات تمکن مالی کافی با توجه به روش مهاجرتی 
  • دعوتنامه از خانواده، دوستان و یا یک شریک تجاری

مدارک مورد نظر برای هر ویزای کویت نیز عبارت‌اند از:‌

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کویت در هر روش مهاجرتی 
مهاجرت تحصیلی ۱- نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی

۲- مدرک زبان انگلیسی با نمره مورد تایید دانشگاه

۳- ریزنمرات و مدارک تحصیلی ترجمه شده 

مهاجرت کاری  ۱- رزومه کاری

۲- سابقه کار 

۳- دریافت پیشنهاد کاری 

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری ۱- داشتن یک بیزینس پلن یا خرید ملک 

۲- سرمایه کافی برای راه‌اندازی کسب‌وکار 

بیشتر بخوانید: مهاجرت به عمان 

ویزای توریستی و سفر به کویت 

یکی دیگر از راه‌های اقامت در کویت، ورود به این کشور با ویزای توریستی است. شما می‌توانید با ویزای توریستی کویت به مدت ۹۰ روز در این کشور بمانید. ویزای توریستی کویت یک ویزای الکترونیکی eVisa است که یک الی سه روز طول می‌کشد تا بررسی شود و بعد از تایید از طریق ایمیل برای مسافر ارسال می‌شود. 

برای دریافت این ویزا، فرد باید کپی پاسپورت خود را که بیش از ۶ ماه اعتبار داشته و دارای دو صفحه خالی است، ارائه دهد. همچنین نیاز به آپلود یک عکس جدید با پشت زمینه سفید است. افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند می‌توانند یکبار وارد کویت شوند. برای دریافت ویزای کویت باید به سفارت این کشور مراجعه کنید. 

بهترین روش مهاجرت به کویت 

گرچه بهترین روش مهاجرت به کویت، سرمایه‌گذاری در این کشور است که منجر به دریافت اقامت دائم و شهروندی کویت می‌شود، اما در حال حاضر برای شهروندان ایرانی تنها روش مهاجرت به کویت، مهاجرت از طریق تحصیل است.

شهروندان ایرانی می‌توانند با این روش مهاجرتی به کویت مهاجرت کنند که تحصیل هم به زبان عربی و هم به زبان انگلیسی در این کشور امکان‌پذیر است. 

مهاجرت به کویت
شهرهای کویت

جمع‌بندی 

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت، کار و زندگی، کشور کویت است که سطح رفاه در این کشور زیاد بوده و یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. برای مهاجرت به کویت روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش‌های مهاجرتی نیز شرایطی دارند. 

با این حال بسیاری از این روش‌های مهاجرتی برای شهروندان ایرانی بسته شده است و امکان مهاجرت با این روش‌ها را ندارند و تنها روش باقی مانده، مهاجرت از طریق تحصیل است. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با این کشور و روش‌های مهاجرتی آشنا کنیم. برای آشنایی بیشتر با مهاجرت به کویت یا هر کشور دیگری سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

سوالات متداول 

۱- بهترین شهرهای کویت برای کار و زندگی کدام‌اند؟

از بهترین شهرهای کویت برای کار و زندگی می‌توان به الاحمدی و سلوی اشاره کرد. 

۲- آیا امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری کویت وجود دارد؟

خیر، ویزای کاری کویت برای ایرانیان صادر نمی شود. افرادی هم که امکان دریافت این ویزا را دارند باید خاک کویت را ترک کرده و با ویزای کاری دوباره وارد این کشور شوند. 

 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا