خبر هاآمریکا

جمعیت ایرانیان آمریکا در سال 2024 

هر ساله ایرانیان زیادی با اهداف مختلف مهاجرت می‌کنند و شاید این برای شما یک سوال بزرگ باشد که اولین گزینه برای مهاجرت ایرانیان کجاست؟ با توجه به تمامی آمار و شواهد، جمعیت ایرانیان آمریکا بیشتر از سایر کشورها است. یعنی اینکه آمریکا بیشتر از سایر کشورها پذیرای ایرانی‌های مهاجر بوده یا اینکه اولین گزینه مهاجرتی است. 

کاملا مشخص است که چرا ایرانی‌ها، آمریکا را برای زندگی انتخاب می‌کنند. زندگی در این کشور مزایای بسیاری دارد و در واقع آمریکا سرزمین فرصت‌ها است و افرادی که بتوانند از فرصت‌ها استفاده کنند، می‌توانند در این کشور به موفقیت‌های زیادی دست یابند. 

برای اینکه به صورت دقیق با جمعیت ایرانیان آمریکا آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

آخرین آمار جمعیت ایرانیان آمریکا 

طبق آمار سال ۲۰۲۴، بیش از دو میلیون و نهصد هزار ایرانی در آمریکا زندگی می‌کنند و این نشان می‌دهد که آمریکا بیشترین تعداد مهاجران ایرانی را در دل خود جای داده است. بیشتر مهاجران ایرانی بعد از سال ۱۹۷۹ به این کشور مهاجرت کرده‌اند و تقریبا ۸۵۰ هزار نفر در ایالت کالیفرنیا و اکثرا در شهر لس آنجلس زندگی می‌کنند. 

اینکه چرا ایرانیان به آمریکا مهاجرت می‌کنند، دلایل متعددی دارد و علاوه بر اینکه این کشور مهاجر پذیر بوده و یک کشور چند ملیتی است، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث افزایش روزافزون جمعیت ایران آمریکا شده است. 

مهم‌ترین دلایل افزایش جمعیت ایرانیان آمریکا 

آمریکا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرین است به این دلیل که این کشور توسط مهاجرین ساخته شده و کشوری بسیار مهاجرپذیر و چند ملیتی است و فرصت‌های زیادی را نیز به مهاجرین می‌دهد. از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به آمریکا و از دلایل مهم افزایش جمعیت ایرانیان آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • سیستم اقتصادی قوی 

قوی‌ترین اقتصاد دنیا، اقتصاد آمریکا است و این کشور در اقتصاد، سیاست و آموزش در دنیا پیشتاز است، بنابراین بسیاری از مدیران، کارآفرینان و سرمایه‌داران این کشور را برای کار و زندگی انتخاب می‌کنند. 

  • سیستم آموزشی عالی 

آمریکا دارای بهترین سیستم آموزشی در دنیا بوده و بیشتر دانشگاه‌های برتر دنیا در آمریکا قرار دارند و همین باعث شده است که بسیاری از افراد، برای تحصیل آمریکا را انتخاب کنند. 

  • آزادی و امنیت 

مورد مهم بعدی، آزادی و امنیت است و شاید این دلیل بیشتر از سایر دلایل باعث افزایش جمعیت ایرانیان آمریکا شده باشد. در این کشور زبان رسمی یا دین رسمی وجود ندارد و احترام به همه زبان‌ها و ادیان وجود دارد، بنابراین مهاجرین می‌توانند آزادانه زندگی کنند. 

  • رفاه 

شهروندان آمریکایی و افرادی که در آمریکا اقامت دارند، از امکانات و خدمات درمانی، تفریحی، آموزشی و… بهره‌مند هستند. 

بیشتر بخوانید: لاتاری گرین کارت آمریکا 

جمعیت ایرانیان آمریکا
مهاجرت به آمریکا

بهترین روش‌های مهاجرت ایرانیان به آمریکا 

برای مهاجرت به آمریکا نیز راه‌های مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین روش‌های مهاجرت می‌توان به روش‌های زیر اشاره کرد. 

۱- مهاجرت تحصیلی 

تقریبا ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش مهاجرت به آمریکا، مهاجرت تحصیلی است. دانشجویان ایرانی می‌توانند با دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی آمریکا، ویزای تحصیلی بگیرند و بعد از تحصیل نیز فرصتی برای پیدا کردن کار در آمریکا خواهند داشت. 

در صورتی که دانشجو بتواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند، می‌تواند در امریکا بماند و در مسیر دریافت گرین کارت آمریکا قرار گیرد. 

۲- مهاجرت کاری

از دیگر روش‌های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت کاری است. ویزاهای کاری متعددی نیز توسط اداره مهاجرت این کشور صادر می‌شود که برخی از این ویزاها مهاجرتی و برخی غیر مهاجرتی هستند. نکته مهم اینکه حتی افرادی که تخصص یا سابقه کار ندارند نیز می‌توانند برای کار به آمریکا مهاجرت کنند. 

مهم‌ترین شرط برای اغلب ویزاهای کاری آمریکا، داشتن یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آمریکایی است. 

۳- مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری 

سرمایه‌گذاری در آمریکا نیز می‌تواند منجر به دریافت گرین کارت آمریکا شود. افرادی که بتوانند بیش از یک میلیون و پنجاه هزار دلار آمریکا در این کشور سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند به راحتی اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. 

۴- مهاجرت از طریق خانواده 

مهاجرت از طریق ازدواج با یک شهروند آمریکایی یا پیوستن به خانواده از دیگر روش‌‌های مهاجرتی است. آمریکا به حفظ کانون گرم خانواده اهمیت بسیار زیادی می‌دهد، بنابراین افرادی که قصد پیوستن به خانواده خود را دارند، می‌توانند با حمایت فردی که در آمریکاست به این کشور مهاجرت کنند. 

۵- مهاجرت از طریق لاتاری 

از دیگر روش‌های مهاجرت به آمریکا که روشی ارزان و آسان است، مهاجرت از طریق لاتاری است. افرادی که شانس بالایی دارند و در قرعه‌کشی لاتاری برنده می‌شوند،‌ می‌توانند همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند. 

نکته جالب این است که ایرانیان سهم قابل توجهی در لاتاری دارند و هنوز جمعیت ایرانیان آمریکا به حدی نرسیده که اداره مهاجرت آمریکا را راضی کند! برای همین برای حفظ تعادل در تنوع فرهنگی آمریکا، سهمیه قابل توجهی از لاتاری را به شهروندان ایرانی اختصاص داده است. 

۶- پناهندگی 

روش دیگری که سخت‌ترین روش مهاجرت به آمریکا است، پناهندگی است. شاید در سال‌های گذشته بسیاری از جمعیت ایرانیان آمریکا با این روش به این کشور مهاجرت کرده‌اند، اما این روش ریسک بسیار زیادی دارد و با توجه به سیاست‌های جدید، سختی‌های آن هر روز بیشتر از قبل می‌شود. 

بیشتر بخوانید: جمعیت آمریکا و تعداد ایرانیان این کشور 

جمعیت ایرانیان آمریکا
مهاجرت به آمریکا

جمع‌بندی 

آمریکا اولین مقصد مهاجرتی برای شهروندان ایرانی است و به همین دلیل بیشترین جمعیت مهاجرین ایرانی در آمریکا زندگی می‌کنند و تقریبا در حدود ۳ میلیون ایرانی شهروند آمریکا در آمریکا زندگی می‌کنند که بخش عمده‌ای از جمعیت ایرانیان آمریکا در ایالت کالیفرنیا هستند. 

مهاجرت ایرانیان به آمریکا دلایل متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اقتصاد و آموزش قوی در این کشور اشاره کرد، همچنین روش‌های مختلفی نیز برای مهاجرت ایرانیان وجود دارد که در این مقاله سعی کردیم به این نکات بپردازیم. 

برای اینکه بیشتر با مهاجرت به آمریکا آشنا شوید، سایر مطالب این بخش را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

 

سوالات متداول 

۱- ایرانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در آمریکا برای ویزای مهاجرتی به چه میزان سرمایه نیاز دارند؟

برای ویزای مهاجرتی eb5، باید در حدود یک میلیون و پنجاه هزار دلار سرمایه داشته باشند. 

 

۲- بهترین روش مهاجرت ایرانیان به آمریکا کدام است؟

برای هر کسی با شرایطی که دارد، یکی از روش‌های مهاجرتی مناسب‌تر خواهد بود. 

 

۳- آیا ویزای آمریکا برای ایرانیان صادر می‌شود؟

بله، هر ماه ویزاهای بسیاری برای ایرانی‌ها صادر می‌شود. 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا