مسافرت به سایر کشور ها

سفر به مصر، سرزمین فراعنه 

یکی از کشورهای تاریخی دنیا که همواره از مقاصد مهم گردشگران از سراسر دنیا است، کشور مصر است. سفر به مصر یکی از سفرهای مهیج و فراموش نشدنی برای توریست‌ها به ویژه باستان‌شناسان خواهد بود. 

با این حال این کشور، آب و هوایی خشک و بیابانی داشته و افرادی که قصد سفر به آنجا را دارند باید با آگاهی کافی از شرایط آب و هوایی، فرهنگ و قوانین مصر به این کشور سفر کنند تا بتوانند از این سفر نهایت استفاده را ببرند. 

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با جاذبه‌های پیش رو در سفر به مصر، آشنا کنیم. توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا به انتها بخوانید و خود را برای یک سفر خاطره‌انگیز آماده کنید. 

سفر به مصر با ویزای توریستی یا ویزای تجاری

یکی از کشورهایی که همواره مورد توجه گردشگران و توریست‌ها بوده، کشور مصر است که البته ایرانی‌ها نمی‌توانند به این کشور سفر کنند، یعنی اینکه ویزای توریستی مصر برای شهروندان ایرانی صادر نمی‌شود و اگر صادر شود، شرایط خاصی دارد. طبق رایزنی‌های انجام شده، ایرانی‌ها می‌توانند به جزیره سینا سفر کنند که یک برنامه جدید است در چهل و چند سال گذشته است. 

با این حال ایرانی‌ها می‌توانند با ویزای تجاری مصر به این کشور سفر کنند که برای این ویزا هم باید یک دعوتنامه از یک شرکت مصری داشته باشند. از مهم‌ترین مدارکی که برای این ویزا مورد نیاز خواهد بود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • پاسپورت با اعتبار ۶ ماهه 
  • دو قطعه عکس رنگی در سایز ۶*۴ که دارای پس‌زمینه سفید باشد. 
  • دعوتنامه از یک شرکت مصری
  • داشتن تمکن مالی 
  • بلیط رفت و برگشت 

و…

متقاضیان دریافت ویزا، باید به سفارت مصر در تهران مراجعه کنند که آدرس سفارت نیز به صورت زیر است. 

تهران – ولنجک – خیابان ۱۶ – شماره ۱۳

سفر به مصر
زیبایی‌های مصر

بهترین فصل برای سفر به مصر 

مصر کشوری خشک و بیابانی است که روزهای گرم و شبهای خنکی دارد و به همین دلیل ممکن است هر زمانی برای سفر به این کشور مناسب نباشد. بسیاری از افراد ماه‌های اکتبر تا نوامبر را برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند که بین ماه‌های مارس تا آوریل به این کشور سفر کنند، زیرا در این ماه‌ها هوای مصر ملایم است. 

با این حال نمی‌توان گفت که این ماه‌ها بهترین ماه‌های سفر به مصر هستند، برای برخی از افراد ماه‌های گرم سال به دلیل هزینه‌های پایین، بهترین فصل سفر محسوب می‌شوند. 

جاذبه‌های سفر به مصر 

مصر سرزمین فراعنه است و شاید اولین چیزی که با نام مصر به ذهنتان برسد، اهرام مصر باشد، اما علاوه بر این اهرام، مصر جاذبه‌های دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از: 

  • موزه مصر 

موزه مصر از مکان‌هایی است که بیشترین گردشگران را به خود اختصاص داده و در این موزه بیش از ۱۲۰ هزار شی تاریخی از عتیقه‌جات مشاهده می‌شود که در دو طبقه طراحی شده و هر طبقه به صورت جداگانه فعالیت می‌کنند. 

طبقه همکف موزه یک گنجینه عظیم از پاپیروس و سکه است و در بخشی از این موزه ۲۷ مومیایی سلطنتی وجود دارد. علاوه بر این موزه شامل صنایع دستی و اشیا دیدنی خاصی است و بیرون این مکان نیز به شکل بسیار زیبایی طراحی شده و فضای سبز زیبایی آن را احاطه کرده است. 

  • اماکن تاریخی 

از دیگر اماکن تاریخی و جاذبه‌های مصر می‌توان به ابوسمبل اشاره کرد. این سایت باستان‌شناسی دارای دو معبد است. این معابد از سنگ‌های خاصی برش خورده‌اند و در کوهستان قرار دارند که تاریخ ساخت آنها به سده ۱۳ قبل از میلاد و دوره سلطنت فرعون رامسس برمی‌گردد. 

از دیگر مکان‌های جذاب مصر می‌توان به کرنک اشاره کرده و با وجود آسیب‌دیدگی شدید همچنان منطقه جذابی بوده و دارای ۳ معبد اصلی است که در یکی از این معابد ۱۳۴ ستون بزرگ در ۱۶ ردیف قرار دارند. 

  • جاذبه‌های طبیعی 

مصر دارای جاذبه‌های طبیعی مهیجی است که یکی از آنها دشهور نام دارد که یک گورستان عجیب است. این منطقه در کرانه باختری رود نیل و در ۴۰ کیلومتری جنوب شهر قاهره است و دارای فضایی آرام‌تر از جیزه و سقاره بوده و اهرام بزرگی در این گورستان قرار دارند. 

این منطقه دارای دره‌ها، کوه‌های سربه فلک کشیده و فضاهای دیدنی منحصر به فردی است. 

سفر به مصر
حاذبه های مذهبی مصر
  • توریسم مذهبی 

مصر یکی از کشورهای مسلمان دنیا است و تقریبا ۸۵ درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند که ۸۰ درصد سنی و ۵ درصد شیعه هستند و مساجد بسیار زیبا و عجیبی با دیوارهای بلند و رنگ‌های گرم در این کشور وجود دارد که از جاذبه‌های توریستی محسوب می‌شوند. 

یکی از این مساجد، مسجد احمد بن طولون است که با رنگ زرد و نارنجی یادگاری از سال‌های ۸۷۶ تا ۸۷۹ بعد از میلاد است. این مسجد که تالاری سرپوشیده با مناره‌های بسیار زیباست، فضای بسیار دل‌انگیزی داشته و داری تاریخی غنی و رازهای نهفته بسیاری است و تمامی این موارد باعث شده که توریست‌های زیادی برای دیدن این مسجد راهی مصر شوند. 

  • توریسم سلامت 

یکی از مناطق دیدنی مصر، یک دهکده کوچک ماهیگیری به نام غردقه است که در کنار دریای سرخ واقع شده و دارای سواحل شنی زیبا و رودهای باریکی است که از آب این رودها برای شفا و درمان استفاده می‌شود. 

این فضا که هر سال گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشد، دارای بیش از ۱۰۰ هتل بوده و یک منطقه بسیار محبوب برای غواصی است. 

و…

سفر به مصر
جاذبه های مصر

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به لبنان 

جمع‌بندی 

یکی از کشورهای دنیا که دارای تاریخ و تمدن غنی بوده و یکی از بهترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود، کشور مصر است. سفر به مصر همواره طرفداران بسیار زیادی داشته و هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا، مصر را برای گردش انتخاب می‌کنند. 

با این حال ویزای توریستی مصر برای شهروندان ایرانی صادر نمی‌شود و آنها می‌توانند با ویزای تجاری وارد این کشور زیبا شوند. ما در این مقاله سعی کردیم چند نمونه از جاذبه‌های دیدنی مصر را به شما معرفی کنیم. برای اینکه بیشتر با این کشور زیبا و تاریخی یا سایر کشورهای دنیا آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

 

سوالات متداول 

 

۱- پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری مصر کدام‌اند؟

اهرام بزرگ جیزه – معبد اقصر – موزه مصر – ابو سیمبل – کلیسای معلق و دره پادشاهان 

 

۲- بهترین زمان برای سفر به مصر چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به این کشور از اکتبر تا نوامبر است که هوا در این کشور ملایم است. 

 

۳- آیا مصر برای مسافران خطرناک است؟

خیر، مسافران می‌توانند در امنیت کامل در این کشور سفر کنند. البته باید به تمامی قوانین و اعتقادات این کشور احترام بگذارند. 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا